ساخت پردازنده کوانتومی 127 کیوبیتی Eagle به وسیله IBM

به گزارش دور زمین، شرکت IBM می گوید که تراشه کوانتومی جدیدش را نمی توان با ابررایانه های کلاسیک شبیه سازی کرد.

ساخت پردازنده کوانتومی 127 کیوبیتی Eagle به وسیله IBM

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، به نقل از انگجت، شرکت IBM ادعا می نماید که گام بزرگی در حوزه محاسبات کوانتومی عملی برداشته است. روز دوشنبه، این شرکت از Eagle که یک پردازنده کوانتومی 127 کیوبیتی است، رونمایی کرد. آی بی ام ادعا می نماید که این اولین پردازنده ای است که یک ابرکامپیوتر کلاسیک نمی تواند آن را شبیه سازی کند. IBM این پیشرفت را به طراحی جدیدی نسبت می دهد که اجزای کنترلی پردازنده را در چندین سطح فیزیکی قرار می دهد در حالی که کیوبیت ها روی یک لایه قرار دارند. این طرحی است که این شرکت می گوید امکان افزایش سرعت قابل توجهی در قدرت محاسباتی را فراهم می نماید.

یکی از جنبه های Eagle که این شرکت در حال حاضر درباره آن صحبت نمی نماید، حجم کوانتومی است. این معیار که به وسیله IBM ابداع شده است، کوشش می نماید تا عملکرد یک کامپیوتر کوانتومی را با نگاهی کلی به بخش های مختلف آن میزان گیری کند. این حجم کوانتومی نه تنها کیوبیت ها را در نظر می گیرد، بلکه نحوه تعامل آنها با یکدیگر را نیز در نظر می گیرد. هرچه حجم کوانتومی بیشتر باشد، کامپیوتر کوانتومی توانایی بیشتری در مقابله با مسائل دارد.

جری چاو مدیر واحد توسعه سیستم سخت افزار کوانتومی آی بی ام، گفت: اولین پردازنده 127 کیوبیت ایگل ما، به عنوان یک سیستم اکتشافی در IBM Cloud در دسترس است.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5632

به "ساخت پردازنده کوانتومی 127 کیوبیتی Eagle به وسیله IBM" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پردازنده کوانتومی 127 کیوبیتی Eagle به وسیله IBM"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید