ساخت باتری های لیتیوم یونی ضد حریق که 80 درصد سبک تر هستند

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- محققان دانشگاه استنفورد پیروز به ساخت باتری های لیتیوم-یونی ضد حریق جدیدی شده اند که 80 درصد سبک تر از نمونه های رایج هستند و بین 16 تا 26 درصد ظرفیت بیشتری هم دارند.

ساخت باتری های لیتیوم یونی ضد حریق که 80 درصد سبک تر هستند

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از آی ای، محققان دانشگاه استنفورد و دپارتمان انرژی آزمایشگاه ملی شتاب دهنده SLAC، برای فراوری جمع آورنده ها یا کلکتورهای(collector) باتریها که 80 درصد وزن کمتری از باتری های کنونی دارند و ضد حریق هم هستند، متحد شده اند.

باتری های لیتیوم-یون از یک آند، یک کاتد، یک جدا نماینده، الکترولیت و دو کلکتور(یک مثبت و یک منفی) است.

یی کوی استاد SLAC و استنفورد و محقق موسسه مواد و انرژی استنفورد گفت: کلکتورهای فعلی همواره به عنوان عامل سنگینی باتری ها در نظر گرفته شده است و تا به امروز از آن برای افزایش عملکرد باتری استفاده پیروزیت آمیز نشده است. اما در مطالعه ما، سبکتر کردن 80 درصدی این کلکتورها باعث افزایش تراکم انرژی باتری های لیتیوم-یون به میزان 16 تا 26 درصد شد. به این معنی که آنها می توانند انرژی بیشتری را در یک وزن تعیین ذخیره نمایند. این پیروزیت در مقایسه با افزایش متوسط 3 درصدی سالیانه در سال های اخیر یک جهش عظیم است.

دانشمندان امیدوارند این فناوری جدید دامنه رانندگی وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش داده و احتمال آتش دریافت لپ تاپ ها، تلفن های همراه و سایر وسایل الکترونیکی را کاهش دهد.

این پیشرفت همچنین می تواند تأثیر زیادی در بازیافت باتری ها داشته باشد. از آنجا که این باتری ها بسیار سبک تر خواهند بود، حمل و نقل مواد بازیافتی هزینه کمتری خواهد داشت.

این اولین باری نیست که محققان سعی می نمایند باتری ها را سبک تر و مقاوم در برابر آتش نمایند. محققان تکنیک های مختلفی را در این راستا امتحان نموده اند و همگی پیروز نبوده اند.

تیم تحقیقاتی این مطالعه با ساخت و آزمایش کلکتورها بر پایه یک پلیمر سبک به نام پلی ایمید(polyimide) که در برابر آتش مقاوم است و در مقاومت در برابر دمای بالای ناشی از شارژ سریع باتری کاملاً ماهر است، این مشکل را حل کردند. آنها سپس یک ماده بازدارنده آتش موسوم به تری فنیل فسفات و یک لایه فوق العاده نازک از مس را برای محافظت از این پلیمر اضافه کردند.

محققان این باتری های جدید را در معرض شعله آزمایش و مشاهده کردند که این باتری ها در عرض چندین ثانیه قرار دریافت در معرض آتش مستقیم، آتش نمی گیرند که پیروزیت چشمگیری است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3401

به "ساخت باتری های لیتیوم یونی ضد حریق که 80 درصد سبک تر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت باتری های لیتیوم یونی ضد حریق که 80 درصد سبک تر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید