زنگ خطر برای غول فناوری چینی به صدا در آمد ، احتمال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده و متحدانش

به گزارش دور زمین، گزارش ها از کاخ سفید حکایت از آن دارند که دولت ایالات متحده در کوشش است برند چینی هواوی را تحریم کند. اما برای این تحریم، دولت باید متحدان خارجی و داخلی خود را قانع کند.

زنگ خطر برای غول فناوری چینی به صدا در آمد ، احتمال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده و متحدانش

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هواوی از سوی یکی از بازار های مهم و خارجی خود رد معرض تهدید قرار گرفته است، چرا که دولت ایالات متحده در کوشش است تا فعالیت های هواوی را محدود نموده و این شرکت را عملا تحریم کند.

نگاهی به پرونده های اخیر روابط ایالات متحده با شرکت های چینی نشان می دهد که آمریکا عمده نگرانی خود را هراس از جاسوسی شرکت های چینی اعلام نموده است. نوعی جاسوسی نیابتی که به ادعای ایالات متحده واسطه تلفن های همرایه و محصولات هوشمند شرکت های چینی انجام می گردد. درواقع مدتی است که مقامات ایالات متحده روی امنیت سایبری خود تمرکز نموده اند.

بر همین مبنا نیز، گزارش گردیده که دولت ایالات متحده کوشش می نماید تا ارائه دهندگان خدمات اینترنت و شبکه های مخابراتی را قانع کند تا از خرید تجهیزات هوآوی اجتناب نمایند.

روزنامه وال استریت نیز با اشاره به منابع نامشخص گفت مقامات مخابراتی ایالات متحده با همتایان و کارفرمایان مخابراتی خود در آلمان، ایتالیا، ژاپن و دیگر کشورهای دوست و متحد خود رایزنی هایی را شروع نموده اند که تجهیزات شرکتهای چینی را تحریم نمایند.

گزارش گردیده است که ایالات متحده به ویژه از استفاده از تجهیزات هواوی در کشورهایی که با پایگاه های نظامی آمریکا مرتبطند، ابراز نگرانی نموده است.

سخنگوی هواوی در پاسخ به این گزارش ها گفته که هواوی عمیقا از رفتارهای دولت ایالات متحده شگفت زده گردیده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 279

به "زنگ خطر برای غول فناوری چینی به صدا در آمد ، احتمال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده و متحدانش" امتیاز دهید

1 کاربر به "زنگ خطر برای غول فناوری چینی به صدا در آمد ، احتمال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده و متحدانش" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر برای غول فناوری چینی به صدا در آمد ، احتمال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده و متحدانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید