رقابت 6 نویسنده ژانر ماجراجویی برای جایزه 10 هزار دلاری

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت جایزه، رقابت ویلبر اسمیت، هرسال برای تجلیل از برترین رمان ماجراجویی منتشر شده به زبان انگلیسی در سال گذشته و به یاد ویلبر اسمیت، نویسنده سرشناس این ژانر برگزار و به نویسنده برتر، جایزه 10 هزار دلاری اهدا می گردد.

رقابت 6 نویسنده ژانر ماجراجویی برای جایزه 10 هزار دلاری

نامزدهای نهایی دریافت این جایزه در سال 2023 عبارتند از:

پدی کرو برای نام من یپ است

آنتونی مک کارتن برای سفر به زیر صفر

پریسیلا موریس برای پروانه های سیاه

ناتاشا پولی برای نیمی از زندگی والری کی

اما استایلیز برای جایی برای دخترها نیست

جنی تینگ هوای ژانگ برای به خاطر گنج های آسمان

شرکت در این رقابت برای نویسندگان با هر ملیتی که به زبان انگلیسی می نویسند، آزاد است. سال جاری از میان تقریبا 100 اثر ارسالی، شش نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شده اند که نویسندگانی بریتانیایی، نیوزلندی، استرالیایی و چینی-آمریکایی هستند.

گیلز کریستیان که سال گذشته برای رمان جایی که خون سرد می گردد برنده جایزه ویلبر اسمیت شده بود، از جمله داوران رقابت سال جاری است. بعلاوه در هیات داوران، یک کرسی داوری برای خوانندگان در نظر گرفته شده است. خوانندگان از یکم ژوئن تا 31 آگوست مهلت دارند به سه کتاب رای دهند و می توانند هر سه رای را به یک کتاب بدهند.

ویلبر اسمیت، متولد زامبیا که سال 2021 درگذشت، نویسنده سرشناس ژانر ماجراجویی بود. وی نخستین رمان خود را در سال 1964 با عنوان وقتی به شیر غذا می دهند منتشر کرد. این رمان به اثری پرفروش تبدیل شد و 15 جلد دیگر در پی آن به نگارش عایدی. وی در مجموع 49 کتاب منتشر کرد که همه آنها به طور دقیق در خصوص اکتشافات شخصی اش در سراسر دنیا بودند، از جمله بیوگرافی وی با عنوان صخره پلنگ. کتاب های او اکنون به 32 زبان ترجمه شده و فیلم های سینمایی زیادی نیز با اقتباس از آثارش ساخته شده است. از دیگر کتاب های وی می توان به چشم ببر، پادشاه پادشاهان و میراث جنگ اشاره نمود.

برنده نهایی جایزه ویلبر اسمیت 18 اکتبر 2023 در مراسمی در انجمن جغرافیایی سلطنتی لندن اعلام و جایزه 10 هزار دلاری به او اهدا می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5963

به "رقابت 6 نویسنده ژانر ماجراجویی برای جایزه 10 هزار دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 6 نویسنده ژانر ماجراجویی برای جایزه 10 هزار دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید