راه اندازی 400 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش دور زمین، مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: 400 خانه ورزش روستایی با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به منظور توسعه فضای ورزشی راه اندازی و تجهیز شده است.

راه اندازی 400 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان

ادهم کُرد زابلی گفت: خانه های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستا ها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می شوند.

وی میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه های ورزش روستایی مطرح نمود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان تاکید نمود: تجهیز و راه اندازی خانه های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت است که زمینه های لازم را برای بازی بچه ها، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان را زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه های قهرمانی مهیا ساخته است.

وی اعلام کرد: توجه و توسعه ورزش در روستا ها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه های ورزش سبب کشف و پرورش نیرو های جوان و استعداد های نهفته ورزشی بسیاری در روستا های این استان می گردد.

کُرد با اشاره به توسعه ورزش روستایی عشایری گفت: سال گذشته یک هزار و 503 برنامه، جشنواره و همایش روستایی و عشایری در روستا های استان اجرا شد و بعلاوه 182 چمن مصنوعی مینی فوتبال هم به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: کسب مقام سوم ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور و بعلاوه اجرای بیش از 15 طرح ملی در حوزه جوانان از عملکرد بسیار خوب حوزه جوانان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان مطرح نمود: بهره برداری از 77 پروژه عمرانی حوزه ورزش و جوانان و افزایش سرانه فضای ورزشی از 44 سانتی متر به 51 سانتی متر و ساخت بیش از 18 خانه جوانان در این استان از فعالیت های حوزه عمرانی می باشد.

وی اعلام کرد: حضور 218 نفر از ورزشکاران استان در اردو های تیم ملی و مسابقات جهانی، آسیایی که شاخص ترین آن کسب اولین مدال رسمی بوکس جهانی و دریافت سهمیه المپیک به وسیله دانیال شه بخش از افتخارات حوزه ورزش استان بوده است.

ادهم کرد، توضیح داد: توسعه مدال های قهرمانی در پنج رشته ورزشی سال گذشته به 36 رشته در رویداد های مهم و کسب رتبه 17 استعداد های برتر کشور و رشد قابل چشمگیر در رنکینگ جدول کشوری نشان از برنامه ریزی های مدون و شبانه روزی در حوزه ورزش و جوانان استان است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5861

به "راه اندازی 400 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 400 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید