رامین طباطبایی: تضمینی برای شروع به موقع لیگ برتر بسکتبال نیست

به گزارش دور زمین، رامین طباطبایی در تبادل نظر با خبرنگاران با یادآوری اینکه در نشست شورای برنامه ریزی که چهارشنبه هفته گذشته برگزار گردید، 24 مهرماه به عنوان زمان شروع فصل جدید لیگ برتر بسکتبال معین شد، گفت: برنامه فدراسیون شروع مسابقات در این زمان است و پیگیری بدون وقفه آن به گونه ای که تا اردیبهشت ماه سال 1400 به نتیجه برسد اما اینکه بتوانیم طبق همین برنامه پیش برویم اصلا معین نیست.

رامین طباطبایی: تضمینی برای شروع به موقع لیگ برتر بسکتبال نیست

وی توضیح داد: نه ما می توانیم ضامن شروع و پایان سر وقت مسابقات باشیم نه وزارت و حتی دولت؛ همه شرایط به کرونا بستگی دارد. بر اساس بهبود شرایط و صدور مجوز لازم، برای شروع مسابقات در این زمان برنامه ریزی نموده ایم اما از آنجا که هیچ پیش بینی دقیقی از شرایط کرونا در آینده نداریم، برای لیگ سال جاری سه شیوه برگزاری را در نظر گرفته ایم.

رئیس فدراسیون بسکتبال توضیح داد: برگزاری مسابقات به صورت عادی و همیشگی یعنی رفت و برگشت یکی از شیوه های موردنظر است. دومین روش پیشنهادی گروه بندی تیم ها در دو دسته برگزاری دیدارهای آنها به صورت رفت و برگشت است. سومین شیوه پیشنهادی هم گروه بندی تیم ها به دو دسته و برگزاری دیدارها به صورت متمرکز است.

طباطبایی با بیان اینکه این شیوه ها در نشست هفته گذشته پیشنهاد شد تا مورد آنالیز قرار بگیرد، یادآور شد: در واقع شرایط آینده در این زمینه تعیین کننده است. خواست فدراسیون این است که لیگ حتما برگزار گردد و اینکه با در نظرگرفتن برگزاری المپیک در مردادماه 1400 بتواند آن را تا اردیبهشت ماه سال آینده به پایان برساند تا برای آماده سازی المپیک هم فرصت کافی داشته باشد اما اینکه چقدر بتوانیم از برنامه خود را اجرایی کنیم کاملا یه شرایط کرونا بستگی دارد.

وی تاکید نمود: در صورتیکه مسئله ای سد راه نگردد از 24 مهرماه لیگ برتر را طبق روش پیشهادیِ مصوب شروع می کنیم. اگر احیانا در میانه راه به واسطه کرونا به معضلی روبرو شدیم، سعی می کنیم دوباره بر اساس شیوه های پیشنهادی، برگزاری بازی ها را به گونه ای مدیریت کنیم تا بتوانیم در زمان مقرر به پایان برسانیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین به یک نکته اشاره نمود و گفت: جلسه ای که چهارشنبه گذشته برگزار گردید با عنوان شورای برنامه ریزی و با حضور نمایندگان تیم های لیگ برتر، هیات های استانی، ورزشکاران، داوران و .... بود. این جلسه برای تصمیم گیری در رابطه با مسابقات و زمان شروع بازی ها بود اما ارتباطی به جلسه هماهنگی لیگ برتر نداشت. بعضی دوستان فکر کردند که این جلسه به این منظور برگزار گردیده و به همین دلیل بابت نبود خود اظهار تعجب و بعضا انتقاد نموده بودند.

طباطبایی توضیح داد: به خاطر کرونا کوشش مان این بود که بیشتر از نمایندگان تهران برای حضور در جلسه استفاده کنیم. علاوه براین شهرداری گرگان و پتروشیمی که هنوز تکلیف شان برای لیگ برتر را نهایی ننموده اند. این هم دلیلی شد برای اینکه از میان باشگاه ها، نمایندگان مهرام و شیمیدر را به نشست دعوت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3154

به "رامین طباطبایی: تضمینی برای شروع به موقع لیگ برتر بسکتبال نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامین طباطبایی: تضمینی برای شروع به موقع لیگ برتر بسکتبال نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید