دستگیری دزد اطلاعات 1 میلیون کاربر اسپاتیفای و نتفلیکس ، درامد 300 هزار دلاری هکر جوان دردسر ساز شد

به گزارش دور زمین، دزد اطلاعات 1 میلیون کاربر اسپاتیفای و نتفلیکس که جوانی 21 ساله است، دستگیر شد. وی با فروش این اطلاعات درامدی خیره کننده و 300 هزار دلاری کسب نموده است.

دستگیری دزد اطلاعات 1 میلیون کاربر اسپاتیفای و نتفلیکس ، درامد 300 هزار دلاری هکر جوان دردسر ساز شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این جوان استرالیایی، با فروش اطلاعات درامدی خیره نماینده روانه حساب های بانکی خود نموده و البته شهرتی فراوان به هم زده است. اما همین موارد باعث شده پلیس سریع تر وی را یافته و دستگیر کند.

بر اساس اطلاعات اولیه، گفته شده که این مرد در پشت صحنه وب سایت WickedGen.com فعالیت می نموده و از همین طریق پیروز ب رصد اطلاعات کاربران شده است. این وبسایت حداقل 120 هزار کاربر و 1 میلیون حساب کاربری دارد.

طبق بیانیه پلیس فدرال استرالیا: جزئیات مرتبط با سرقت حساب ها به وسیله تایید اعتبار سنجی به دست آمده است، که شامل فهرستی از نامهای کاربری است که قبلا به سرقت رفته یا نشت یافته است. این اطلاعات شامل، آدرس های ایمیل و گذرواژه های افراد است که برای دسترسی غیر مجاز استفاده و فروخته می شوند.

متاسفانه اطلاعات ربوده شده صرفا مرتبط با کاربران استرالیایی نیست و بسیاری از قربانیان بی اطلاع در دیگر کشورها از جمله ایالات متحده حضور دارند. نکته جالب این است که تقریبا یک سوم از کاربران قربانی این ماجرا معتقدند که بی توجهی نتفلیکس به داده های موجود و عدم دقت در حفظ داده ها زمینه ساز این اتفاق شده است. درواقع آنان معتقدند ضعف اصلی این ماجرا از ضعف در سیستم اشتراک گذاری داده ها توسط نتفلیکس ناشی می گردد.

با همه این ها نمی توان انتظار داشت که سرویس های محبوب ویدئویی یا تصویری سیستم اشتراک گذاری داده نداشته باشند.بر این اساس شاید تنها توصیه به افراد این باشد که از رمزهای متفاوت، مناسب و پیچیده استفاده نمایند و اطلاعات خود را در درگاه های مشکوک بارگذاری ننمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1700

به "دستگیری دزد اطلاعات 1 میلیون کاربر اسپاتیفای و نتفلیکس ، درامد 300 هزار دلاری هکر جوان دردسر ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری دزد اطلاعات 1 میلیون کاربر اسپاتیفای و نتفلیکس ، درامد 300 هزار دلاری هکر جوان دردسر ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید