دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی طراحی شد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، به منظور توسعه فعالیت های تحقیقاتی درحوزه های علوم اعصاب شناختی، محققان و متخصصان یک شرکت دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی پیروز به طراحی و ساخت دستگاه ثبت الکتروفیزیولوژی شدند.

دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی طراحی شد

دکتر امید شعاعی مدیر شرکت دانش بنیان فراوری نماینده این دستگاه گفت: دستگاه الکتروفیزیولوژی درثبت سیگنال های مغزی تک نورون درمحیط های آزمایشگاهی و پژوهشی استفاده می گردد.

وی اضافه کرد: محققان و پژوهشگران بویژه در حوزه های علوم اعصاب شناختی می توانند با آنالیز و تحلیل سیگنال های الکتریکی سلول های نورون های عصبی ذخیره شده به وسیله این دستگاه ، فرایند مولکولی و سلولی مغز و اختلالات و نارسایی های مرتبط مغزی را شناسایی و از این یافته ها برای برطرف و درمان نارسایی ها و مسائل دراین زمینه اقدام نمایند.

وی توضیح داد: ثبت سیگنال های عصبی برای مشاهده و مطالعه ادراک، تصمیم گیری و یادگیری در مغز برای رمزگشایی از فرآیندهای هسته های فیزیولوژی و محاسباتی مغز لازم است.

شعاعی خاطر نشان کرد: دستگاه ثبت الکتروفیزیولوژی با بهره گیری از توان متخصصان علمی و فنی و با کیفیت بالا و برخوردار از سطح فناوری پیشرفته و با قیمت مناسب طراحی و ساخته شده و قابل رقابت با مشابه خارجی آن است.

وی ابزار امیدواری کرد: با توسعه این محصول دانش بنیان ضمن تامین نیازهای داخلی، خدمات موثر و مثبتی ازسوی جامعه پزشکی و مراکز تحقیقاتی درحوزه علوم اعصاب شناختی در سطح کشور ارایه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5872

به "دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال های مغزی طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید