دانشگاه ها به ارتقاء رشد کیفی توجه جدی داشته باشند

به گزارش دور زمین، رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان، گفت: انقلاب ما دستاوردهای وزینی داشته و همه ما به آن افتخار می کنیم، اما این باعث نمی گردد که چشم را بر کاستی ها ببندیم و برای برطرف کمبودها کوشش نکنیم، از دانشگاه انتظار می رود در کنار رشد کمی به ارتقا کیفیت توجه جدی داشته باشد.

دانشگاه ها به ارتقاء رشد کیفی توجه جدی داشته باشند

به گزارش خبرنگاران، یحیی معروفی در جشن بزرگ دانشگاهیان استان به مناسبت چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مقطع چهل سالگی یک نقطه عطف در زندگی انسان و اغلب پدیده های اجتماعی از جمله انقلاب اسلامی محسوب می گردد و نشانه بلوغ، کمال و صلابت است.

وی توضیح داد: این بلوغ و کمال در آموزش عالی کشور نمود بیشتری دارد و نگاهی به تعداد دانشگاه ها، جمعیت دانشجویی، دانش آموختگان، مدارج علمی و سیاست های گسترش عدالت آموزشی و برابری فرصت نشان از تحولات شگرفی در این حوزه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان، گفت: وارد شدن در بلوغ و پختگی الزاماتی دارد و آن مستلزم نگاه به دور از احساسات، عالمانه و دقیق و آسیب شناسی راستا طی شده و نقد منصفانه گذشته برای پیمودن با صلابت راه آینده است.

معروفی اعلام کرد: انقلاب ما دستاوردهای وزینی داشته و همه ما به آن افتخار می کنیم، اما این باعث نمی گردد که چشم را بر کاستی ها ببندیم و برای برطرف کمبودها کوشش نکنیم، از دانشگاه انتظار می رود در کنار رشد کمی به ارتقا کیفیت توجه جدی داشته باشد و رسالت ها و انتظاراتی که از آن هست را بر آورده سازد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان، اضافه نمود: چهل سالگی انقلاب اسلامی با یک رویداد مهم دیگری در دانشگاه فرهنگیان مصادف شده و بر حلاوت و طراوت آن اضافه نموده است.

وی عنوان نمود: سال جاری یکصدمین سال تأسیس تربیت معلم در کشور و هفتاد و سومین سال تربیت معلم در استان کردستان است، و برای اینکه بتوانیم دستاوردهای چهل سال بعد از انقلاب را به شکل مستند با قبل از آن مقایسه کنیم بیش از 5 ماه اقدامات وسیعی را برای مستند سازی تاریخ جامع تربیت معلم استان کردستان آغاز نموده ایم.

در سرانجام مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان به تشریح بخشی از فعالیت و دستاوردها دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در 40 ساله بعد از انقلاب از نگاه آمار و ارقام پرداخت.

در این مراسم باشکوه برنامه های اجرای گروه کرال، نمایشنامه خوانی، افتتاح نمایشگاه دستاوردها و تجلیل از خانواده معزم شهدا و غبار روبی از مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1583

به "دانشگاه ها به ارتقاء رشد کیفی توجه جدی داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها به ارتقاء رشد کیفی توجه جدی داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید