داستان نویس تا شقایق... را نوشت

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، تا شقایق...، مجوعه داستان های کوتاه شقایق عباسیان، در شیراز منتشر شده است.

داستان نویس تا شقایق... را نوشت

شقایق عباسیان، خالق تا شقایق.. در مورد داستان و داستان نویسی به طور خلاصه گفت: همان طور که بعضی از اندیشمندان بزرگ گفته اند، هنر یکی از مهم ترین راهکارها برای کاهش تنش های زندگی و رسیدن به امری معقول و قابل پذیرش در جامعه است. خلق یک اثر هنری باعث ایجاد آرامش و امنیت در زندگی و جامعه است. برای ایجاد این حس، به ابزارهایی احتیاج داریم که بتوانند هنر را به شکل درست آن و به دور از ابتذال و سطحی نگری، ارائه نمایند. یکی از این ابزار مهم، داستان و داستان نویسی است.

وی اضافه کرد: به طور کلی، در سده های گذشته، داستان، بر روابط انسانی و توسعه فردی انسان تاثیر داشته است. راحت ترین و برترین راه برای انتخاب درست در دو راهی های زندگی، یادگیری تجربه و آموخته های دیگران در قالب شخصیت های یک داستان است.

به گفته این داستان نویس شیرازی، داستان ها در فکر ما نفوذ و در اندیشه ما رخنه و افکار ما را دگرگون می نمایند. داستان چنان قدرتی دارد که می تواند دنیا زیستی و دنیا بینی ما را تغییر دهد. بنابراین، داستان نویس، می کوشد تا خلق کند و مخلوق آن دنیایی تازه بسازد.

یادآور می گردد: مجموعه داستان های کوتاه تا شقایق...، نوشته شقایق عباسیان، داستان نویس جوان شیرازی با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک)، نویسنده، ویراستار و مترجم شیرازی در 170 صفحه در قطع رقعی در پنجم دی ماه جاری به وسیله انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4952

به "داستان نویس تا شقایق... را نوشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "داستان نویس تا شقایق... را نوشت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "داستان نویس تا شقایق... را نوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید