خبرنگاران مدیرکل میراث فرهنگی یزد: مسافران از اقامتگاه های مجوزدار استفاده کنند

به گزارش دور زمین، یزد- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: مسافران برای اسکان در تعطیلات نوروزی فقط از اقامتگاه های دارای مجوز استان استفاده کنند.

خبرنگاران مدیرکل میراث فرهنگی یزد: مسافران از اقامتگاه های مجوزدار استفاده کنند

سیدمصطفی فاطمی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: 60 درصد هتل ها و اقامتگاه های گردشگری یزد برای اسکان مسافران آماده شده است .

وی با اشاره به اینکه باید مسافران نکات بهداشتی را دقیق رعایت کنند ادامه داد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا به امروز 35 درصد ظرفیت اقامتگاه ها تکمیل شد.

این مسوول از نظارت تیم های گردشگری و بهداشتی بر اقامتگاه های استان خبر داد و یادآور شد: تا به امروز هزار و 300 بازدید از این اماکن اجرا شده است.

فاطمی با بیان اینکه تا به امروز 10 خانه مسافر متخلف پلمب شده بیان نمود: طبق مقررات با خانه های مسافر و اماکن اقامتی غیرمجاز در استان برخورد می شود .

وی از شهروندان خواست فعالیت هرگونه خانه های مسافر و مبله استیجاری به مسافران نوروزی را برای بررسی و اقدام به شماره 36202777 اطلاع دهند.

استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و یکهزار و 720 اثر ثبت ملی دارد.

شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4208

به "خبرنگاران مدیرکل میراث فرهنگی یزد: مسافران از اقامتگاه های مجوزدار استفاده کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل میراث فرهنگی یزد: مسافران از اقامتگاه های مجوزدار استفاده کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید