خبرنگاران دمای هوا در استان مرکزی تا سه درجه سانتیگراد خنک تر می گردد

به گزارش دور زمین، اراک - خبرنگاران - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در مناطق مختلف این استان از روز دوشنبه هفته جاری تا سه درجه سانتیگراد خنک تر می گردد.

خبرنگاران دمای هوا در استان مرکزی تا سه درجه سانتیگراد خنک تر می گردد

رضا مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: شبانه روز اخیر در بیشتر مناطق استان مرکزی ناپایداری هوا به صورت رگبار، رعدوبرق و وزش باد خود را نشان داد و آنالیز ها حاکی از افزایش پایداری جو در روزهای آینده است.

وی اعلام کرد: پیش بینی شده سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهرروز شنبه تا فردا در بعضی از نقاط استان مرکزی تا حدی افزایش یابد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل انتقال گردوخاک از بیابان های نواحی مرکزی کشور، کیفیت هوا و دید افقی در مناطقی از استان از شب گذشته (آدینه) کاهش یافته است که به تدریج با پراکندگی ذرات معلق موجود و تغییر جهت جریانات جوی از غلظت ذرات گردوغبار کاسته می گردد.

مرادی عنوان نمود: ساوه با بیشینه دمای 35 و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای 14 و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

وی گفت: بیشینه دمای هوای اراک در 24 ساعت گذشته به 33 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن به 18 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

نخستین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال 1327 در مرکز شهر اراک ساخته شد و پس از آن و با گسترش فعالیت ها در سال 1374 به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال 1386 نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان شروع به کار کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3152

به "خبرنگاران دمای هوا در استان مرکزی تا سه درجه سانتیگراد خنک تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دمای هوا در استان مرکزی تا سه درجه سانتیگراد خنک تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید