خبرنگاران اکبرنژاد: برگزاری پیکارهای جهانی کشتی کاری سختی است

به گزارش دور زمین، تهران - خبرنگاران - سرمربی تیم کشتی آزاد زیر 23 سال ایران گفت: برگزاری پیکارهای امیدهای جهان و یا حتی سایر رده ها در شرایطی که هر روز شاهد شیوع بیشتر ویروس کرونا هستیم، کاری سخت و پیچیده است.

خبرنگاران اکبرنژاد: برگزاری پیکارهای جهانی کشتی کاری سختی است

تقی اکبرنژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در خصوص برگزاری پیکارهای جهانی زیر 23 گفت: اتحادیه جهانی پیشنهاد برگزاری برخی رقابت های ورزشی از جمله مسابقه های قهرمانی زیر 23 سال جهان را ارایه داده اما این موضوع هنوز قطعی نیست و تا چند روز دیگر قرار است جلسه ای در اتحادیه جهانی برگزار و تصمیم نهایی را اعلام کنند.

وی گفت: برهمین اساس در فدراسیون کشتی نیز جلسات مختلفی برای برنامه ریزی جهت حضور در این پیکارها برگزار گشت اما به دلیل آنکه برگزاری مسابقات هنوز قطعی نشده، نتیجه نهایی اتخاذ نشد. با این وجود اگر قرار به برگزاری مسابقات باشد، همراه با سایر مسوولان فدراسیون کشتی پیش بینی و راهکارهای مختلف بررسی شده که به چه نحوی وارد مسابقات شویم اما به نظرم به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری مسابقات جهانی کاری سخت و پیچیده خواهد بود.

سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد جوانان ایران ادامه داد: سالن های کشتی و باشگاه ها اکنون بسته است و تمرینات برگزار نمی شود و به طبع مسابقه ای نیز در این شرایط برگزار نمی شود. باید جلسه با مسوولان فدراسیون و کارشناسان برگزار شود که راهبردشان در این زمینه چیست و بهترین تصمیم را در این خصوص اتخاذ شود. هر تصمیمی که گرفته شود به طور طبیعی کاملا عالی نخواهد بود اما در صورت برگزاری مسابقات مجبوریم که تصمیم نهایی را بگیریم.

وی شرح داد: در صورت ساخته نشدن واکسن، برگزاری بازی های المپیک توکیو نیز قطعی نیست. حدود 35 درصد مردم ژاپن مخالف برگزاری المپیک در این شرایط هستند. برگزاری مسابقات جهانی نیز به طور حتم در سالنی سرپوشیده و با حضور بیش از 500 ورزشکار، مربی، سرپرست، داور و عوامل برگزار کننده از 60 تا 70 کشور جهان خواهد بود. در بسیاری از کشورها نیز درصد شیوع ویروس کرونا 30 تا 40 درصد است و شرایط برای برگزاری مسابقات خیلی سخت خواهد بود.

اکبرنژاد ادامه داد: به همین دلیل کار به این سادگی نیست و امکان دارد تست یک ورزشکار امروز منفی باشد و متاسفانه همان ورزشکار فردا مبتلا به این ویروس شده باشد. برگزاری مسابقات کشتی همانند فوتبال نیست که تعداد محدودی در یک ورزشگاه بزرگ جمع شوند و بعد از حدود 2 ساعت نیز مسابقه تمام شود. در مسابقات کشتی تعدادی زیادی از ورزشکاران، مربیان، داوران و سایر افراد از صبح در سالن سرپوشیده حضور دارند و شرایط برای برگزاری مسابقات بسیار سخت خواهد بود و آسیب پذیری بیشتر خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3140

به "خبرنگاران اکبرنژاد: برگزاری پیکارهای جهانی کشتی کاری سختی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اکبرنژاد: برگزاری پیکارهای جهانی کشتی کاری سختی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید