حدود 700 مگاوات از ظرفیت فراوری نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیرات

به گزارش دور زمین، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: در اجرای فعالیت های تعمیرات واحد های نیروگاه شهید رجایی، 4 واحد بخاری و گازی این نیروگاه به ظرفیت حدود 700 مگاوات، به طور همزمان در دست تعمیرات واقع شده است.

حدود 700 مگاوات از ظرفیت فراوری نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیرات

علی فرهور گفت: با توجه به رشد مصرف انرژی الکتریکی در کشور و احتیاج مبرم به تامین برق پایدار، برنامه انجام تعمیرات 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی از سرانجام شهریورماه سال جاری در دست اقدام قرار گرفته است که 9 فعالیت تعمیراتی به سرانجام رسیده و 4 فعالیت نیز هم اکنون در دست اقدام است و تعداد 4 فعالیت هم تا سرانجام اردیبهشت 1401 به اتمام خواهد رسید.

در حال حاضر واحد شماره 3 بخاری به ظرفیت 250 مگاوات برای انجام تعمیرات نیمه اساسی و واحد شماره 1 بخاری برای انجام تعمیرات بازدید دوره ای و واحد شماره 3 گازی هم به منظور اجرای تعمیرات اساسی و RI، از مدار فراوری خارج هستند که همراه با این فعالیت های تعمیراتی، واحد شماره 6 گازی هم با هدف انجام بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل از شبکه سراسری فراوری، خارج شده و از سوی متخصصان این نیروگاه تحت تعمیرات قرار دارند.

فصل تعمیرات واحد های نیروگاهی کشور و همراه با آن در نیروگاه شهید رجایی از اواخر شهریور سال جاری شروع شده که برای تسریع دستیابی به هدف کسب آمادگی، هم اکنون 4 واحد بخاری و گازی این نیروگاه تحت تعمیرات واقع شده است.

هرساله به منظور اطمینان از عملکرد واحد های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه و با هدف یاری به پایداری شبکه سراسری برق، واحد های سیزده گانه این شرکت متناسب با ساعت کارکرد آن ها، تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید های دوره ای قرار می گیرد که در این دوره هم، 17 فعالیت تعمیراتی برنامه ریزی شده است که از نیمه دوم شهریور، شروع و تا سرانجام اردیبهشت سال 1401 ادامه می یابد.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4994

به "حدود 700 مگاوات از ظرفیت فراوری نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 700 مگاوات از ظرفیت فراوری نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید