جالب ترین خیابان های جهان کدامند؟

به گزارش دور زمین، وسیع ترین: خیابان نهم جولای در بوئنوس آیرس؛ آرژانتین

این خیابان در بوئنوس آیرس با 144 متر پهنا، وسیع ترین خیابان در جهان است. اگر قصد عبور از عرض این خیابان را دارید، به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید. افراد داوطلبی هستند که به شما در عبور امن از خیابان کمک خواهند کرد. آن ها پیراهن های روشن به تن دارند و به آسانی می توانید آن ها را پیدا کنید.

جالب ترین خیابان های جهان کدامند؟

بزرگ ترین یاد بود جنگ: جاده گریت اوشن در ویکتوریا، استرالیا

جاده دیدنی و زیبای گریت اوشن، شهر های تورکی و آلنزفورد در ویکتوریای استرالیا را به هم متصل می کند و این جاده، بزرگ ترین یادبود جنگ در جهان است. این جاده را سربازان جنگ جهانی اول در بازگشت به وطن برای ادای احترام به کسانی که جان خود را در جنگ از دست داده بودند، ساختند

طولانی ترین: بزرگراه پن-آمریکن در نیم کره غربی

بزرگراه پن-آمریکن با 25750 کیلومتر طول، طولانی ترین جاده در جهان است که شروع آن از آلاسکا بوده و تا کشور شیلی ادامه دارد.

پر پیچ و خم ترین: خیابان لمبارد در سانفرانسیکو، کالیفرنیا

حتی اگر در سانفرانسیسکو نبوده باشید، احتمالا خیابان لمباردرا دیده اید. این جاده که پر پیچ و خم ترین جاده در جهان است، به دفعات بسیاری در برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی نشان داده شده است. خمیدگی آن به شکل زیگزاگی است و یکی از جاذبه های برتر گردشگری در سانفرانسیسکو است.

گران ترین: جاده 17 مایل درایو در مونتری پنسیلوانیا، کالیفرنیا

جاده 17 مایل درایو کالیفرنیا، گران ترین جاده عوارضی در جهان است. هر ماشین برای پایین رفتن در آن موظف به پرداخت 9.25 دلار است، در واقع بیشتر از 50 سنت برای هر مایل. این جاده، شهر پاسیفیک گروو و پبل بیچ را به هم متصل می کند و فقط ماشین ها اجازه عبور دارند و به موتور سیکلت ها این اجازه داده نمی گردد.

ترسناک ترین پل: ترنس توکیو بِی موتور وِی در ژاپن

بزرگراه ترنس توکیو بی از طریق کانالی در خلیج توکیو، شهر کاوازاکی را به کیسارازو متصل می کند. این جاده تا زمان رسیدن به میانه خلیج، بسیار مستقیم و طبیعی است، ادامه جاده در زیر آب است و پل به یک تونل تبدیل می گردد. رانندگی در تونل بسیار ترسناک به نظر می رسد.

باریک ترین: خیابان اشپرویرهوف اشتراسه درشهر رویتلینگن، آلمان

این خیابان در سال 1727 ساخته شده و پهنای آن در باریک ترین قسمتش، تنها 30 سانتیمتر است. خیابان Spreuerhofstraße بسیار پیش تر از ماشین ها وجود داشته و برای عبور و مرور افراد طراحی و ساخته شده نه وسایط نقلیه.

خسته کننده ترین: بزرگراه ایر در استرالیا

بزرگراه ایر در استرالیا خسته کننده ترین جاده در جهان است. حتی این بزرگراه به طولانی ترین جاده مستقیم استرالیا توصیف شده است. به طول بیش از 1000 مایل، از میان دشت نا جالب نولاربور، ما بین غرب و جنوب استرالیا مسافرت خواهید کرد و به طول 146 مایل، هیچ پیچ و سر بالایی قابل توجهی در جاده وجود ندارد.

کوتاه ترین: راستا اِبِنزِر در شهر ویک، اسکاتلند

راستا اِبِنزِر دقیقا نزدیک 2 متر پهنا و 15 سانتیمتر طول دارد. که عنوان کوتاه ترین خیابان در جهان را از آن خود کرده است. بخش کوچکی از این جاده را که جلوی ساختمانی که آدرس شماره 1 راستا اِبِنزِر است، در تصویر می بینید. مالک این ساختمان که قدمت آن به سال 1883 باز می گردد گفته بود، او می بایست تابلوی نام خیابان را جلوی ساختمان نصب می کرد. راستا اِبِنزِر در سال 1887 در شهر ویک اسکاتلند، به عنوان یک راستا رسمی شناخته شد.

تند و تیز ترین: گذر گاه گریمزل در کوه های آلپ سوئیس

اگر در کوه های آلپ هستید و می خواهید از دره هازلی به کانتون وله بروید، باید از گذر گاه گریمزل عبور کنید. این گذر گاه پیچ های تند و تیز زیادی دارد و به این معنی است که هنگام عبور از گذر گاه، شانس زیادی برای لذت بردن از چشم انداز ها شگفت انگیز دو طرف آن، ندارید.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4717

به "جالب ترین خیابان های جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین خیابان های جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید