جاذبه های گردشگری مالدیو

به گزارش دور زمین، برای تور مالدیو چندان نیازی به دانستن جاذبه‌های آن ندارید؛ بلکه درست از لحظه‌ای که پا به فرودگاه بین‌المللی ابراهیم نصیر در شهر ماله می‌گذارید، دیدن هواپیماهای آب‌نشین یا قایق‌های سریع‌السیر به مقصد هتل مورد نظرتان، هوش از سرتان می‌برد.

جاذبه های گردشگری مالدیو

از جمله جاذبه‌های گردشگری ماله که باید در تور مالدیو لحاظ شود عبارتند از: بازدید از مسجد معروف ماله، موزه ملی مالدیو و بازار محلی ماله. بهترین گزینه این است که از سفر روزانه‌ای که توسط هتل محل اقامت‌تان برای شما گذارده می‌شود، استفاده کنید.

سواحل زیبای مالدیو

maldives beaches

به ازای هر یک نفری که با رویای غواصی و شنا، تور مالدیو را برمی‌گزینند، پنج نفر به منظور استراحت و لذت بردن از مناظر ساحلی تور مالدیو را خریداری می‌کنند. سواحل اطراف جزایر مسکونی بسیار پر رفت وآمد هستند. و بالاخره دلیل اصلی خرید تور مالدیو این است که سواحل آن دارای شن‌ و ماسه سفید نرم و درخشان مرجانی است که اطراف آن‌ها پوشیده از درختان نارگیل است و آب دریا گرم، فیروزه‌ای رنگ و گرمسیری است.

مسجد جمعه ماله (Male Hukuru Miskiy)

Male Mosque

مسجد جمعه ماله، پایتحت مالدیو، قدیمی‌ترین مسجد مالدیو است. قدمت مسجد Hukuru Miskiy به اواخر دهه 1650 برمی‌گردد و بر روی پایه‌های یک معبد قدیمی ساخته شده است. مناره این مسجد دارای شکل عجیبی است و شبیه به یک کیک تولد خیلی عظیم‌الجثه است. این مناره در دهه 1670در قسمت جلوی مسجد اضافه شد. در نگاه نخست، ممکن است ساختمان مسجد به نظر کمی خشن بیاید (زیرا دارای سقف راه‌راه آهنی است که از آن در مقابل سایر عوامل محافظت می‌کند) اما هرچه دقیق‌تر به دیواهای مرجانی سفید این مسجد نگاه می‌کنید، متوجه الگوهای حکاکی شده زیبای بیشتری می‌شوید. می‌توانید از فضای داخلی این مسجد معروف مالدیو نیز دیدن کنید، فضای داخلی مسجد به دلیل وجود کنده‌کاری‌های چوبی شهرت دارد اما علاوه‌براین از این مسجد برای عبادت نیز بهره برده می‌شود؛ بنابراین حتما لباس مناسب بپوشید و جانب احترام را نگاه دارید.

موزه ملی مالدیو

Maldives national museum

بهتر است بازدید از موزه ملی مالدیو را همراه با تور مالدیو و با همراهی یک راهنما انجام دهید. محل این موزه پارک سلطان و ویلای سفید زیبای آن است که شاید خود این ساختمان به مراتب زیباتر و تاثیرگذارتر از اشیای موجود در موزه باشد. اما اگر در تور مالدیو خود سفری به ماله دارید بهتر است بازدید از این موزه را نیز در برنامه خود بگنجانید و از نزدیک با داستان این جزیره کوچک آشنا شوید. در اتاق‌های این موزه میتوانید مدل‌های مختلف قایق، تخت‌های تشریفاتی و اقلام و اشیایی را ببینید که قدمت آن‌ها به دوره پیش از اسلام بازمی‌گردد.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3699

به "جاذبه های گردشگری مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید