تکنولوژی شارژ سریع تازه ریلمی در 5 دقیقه گوشی را 50٪ شارژ می کند

به گزارش دور زمین، ریلمی ساعاتی قبل در جریان نمایشگاه MWC از فناوری شارژ 150 واتی UltraDart رونمایی کرد که شارژ باتری را در عرض فقط 5 دقیقه از 0 به 50 درصد می رساند. برای اطمینان بابت ایمن بودن این فناوری، ریلمی یک معماری نو برای فناوری فوق توسعه داده که بین سرعت شارژ، عمر باتری و مدیریت گرما تعادل ایجاد می کند.

تکنولوژی شارژ سریع تازه ریلمی در 5 دقیقه گوشی را 50٪ شارژ می کند

طبق اعلام این شرکت، گوشی ریلمی GT Neo 3 همراه با این فناوری راهی بازار می شود. اگرچه تاریخ عرضه گوشی مطرح نشده، ولی با توجه به اینکه نسل قبلی اواخر تابستان سال گذشته به دست کاربران رسید، به نظر می رسد این گوشی هم حدود 6 ماه دیگر از راه می رسد. اما همین که ریلمی تصمیم گرفته جدیدترین فناوری شارژ خود را در ابتدا در یک گوشی میان رده استفاده کند، خبر خوبی برای کاربران این دسته از گوشی ها محسوب می شود.

همان طور که احتمالا می دانید، هر چقدر سرعت شارژ بیشتر باشد، باتری گوشی هم متحمل فشار بیشتری می شود. اما به لطف معماری استفاده شده از طریق ریلمی، این باتری ها بعد از پشت سر گذاشتن بیش از هزار چرخه شارژ، به 80 درصد ظرفیت اولیه می رسند که رقم بسیار خوبی به شمار میرود. همچنین به لطف همین مشخصه، درجه حرارت باتری گوشی در هنگام شارژ شدن به بیش از 43 درجه نمی رسد تا کاربران برای استفاده از آن با تجربه خوبی روبه رو شوند.

در این میان، ریلمی زمان لازم برای شارژ کامل باتری را اعلام نکرده است. در حال حاضر فناوری شارژ 65 واتی ریلمی می تواند یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در عرض 35 دقیقه شارژ کند. از سوی دیگر، همان طور که احتمالا می دانید 5 دقیقه ای بودن شارژ 0 تا 50 درصد به معنای شارژ کامل در عرض 10 دقیقه نیست زیرا هر چقدر باتری انرژی بیشتری را دریافت کند، سرعت شارژ هم کاهش پیدا می کند.

در همین زمینه می توانیم به شارژ 100 واتی معرفی شده از سوی کوالکام اشاره کنیم که قادر است شارژ باتری گوشی را در عرض 5 دقیقه به 50 درصد برساند. همچنین شارژ 120 واتی شیائومی هم باتری گوشی را در عرض 15 دقیقه به طور کامل شارژ می کند. شیائومی برای گوشی هایی مانند 11T پرو از این فناوری استفاده کرده و اگرچه مدت ها قبل شاهد رونمایی از شارژ سریع 200 واتی هم بودیم، ولی شیائومی هنوز برای گوشی های خود از این فناوری بهره نبرده است. طبق ادعای شیائومی، شارژ 200 واتی می تواند باتری گوشی را طی 8 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

ریلمی زیرمجموعه هلدینگ BBK محسوب می شود و از دیگر زیرمجموعه های این هلدینگ می توانیم به اوپو و وان پلاس اشاره کنیم. اوپو مدعی شده که شارژ 125 واتی این شرکت می تواند در عرض 5 دقیقه شارژ باتری را به 50 درصد برساند و گفته می شود وان پلاس هم می خواهد به زودی از این فناوری شارژ بهره ببرد.

منبع: Digital Trends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5073

به "تکنولوژی شارژ سریع تازه ریلمی در 5 دقیقه گوشی را 50٪ شارژ می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی شارژ سریع تازه ریلمی در 5 دقیقه گوشی را 50٪ شارژ می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید