توافق رؤسای لیبی درباره برگزاری انتخابات تا سرانجام 2019

به گزارش دور زمین، رئیس دولت وفاق ملی لیبی می گوید که با ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور درباره برگزاری انتخابات پیش از پایان سال 2019 توافق کرده است.

توافق رؤسای لیبی درباره برگزاری انتخابات تا سرانجام 2019

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی گفت که در نشست هفته گذشته با خلیفه حفتر که در ابوظبی برگزار شد، درباره عدم طولانی شدن دوره انتقالی و برگزاری انتخابات تا پیش از خاتمه سال 2019، توافق شد.

السراج این سخنان را روز سه شنبه(دیروز) در جمله شماری از شهرداران منطقه غربی طرابلس پایتخت لیبی اعلام کرد و گفت: سه موردی که در این دیدار درباره آن توافق شد عبارت بود از: عدم طولانی شدن مدت زمان دوره انتقالی، ضرورت یکپارچه سازی نهادها و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلسی پیش از خاتمه سال جاری.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، رئیس دولت وفاق ملی لیبی همچنین گفت که درباره فراهم کردن زمینه مناسب جهت برگزاری انتخابات و حمایت از تلاش های غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در لیبی نیز توافق صورت گرفت.

السراج اشاره کرد که اصولی که غیرقابل چشم پوشی هستند، این است که دولت باید مدنی باشد، نهادهای قدرت تفکیک شوند و تبادل قدرت نیز مسالمت آمیز صورت گیرد.

27 فوریه گذشته نشستی بین السراج و حفتر بنا به دعوت غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی، برگزار شد.

هیأت سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف درباره ضرورت خاتمه دادن به مرحله انتقالی از طریق برگزاری انتخابات و راهکارهای حفظ ثبات و یکپارچگی نهادهای آن توافق کردند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر القذافی در سال 2011 شاهد دودستگی و درگیری است و دو دولت یکی در شرق شامل مجلس طبرق و ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر و یکی در غرب به عنوان دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج حاکم است که دولت وی از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1681

به "توافق رؤسای لیبی درباره برگزاری انتخابات تا سرانجام 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق رؤسای لیبی درباره برگزاری انتخابات تا سرانجام 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید