تمرکز اپل بر آیفون منجر به طولانی شدن زمان تحویل آیپد شده است

به گزارش دور زمین، اپل همچنان با مسائل مربوط به محدودیت قطعات دست و پنجه نرم می نماید و حالا طبق یک گزارش نو، این شرکت فراوری آیفون را نسبت به آیپد در اولویت قرار داده است. خبرگزاری Nikkei Asia گزارش داده که در بعضی منطقه ها کاربران برای خرید آیپد باید تا 9 هفته منتظر بمانند. این خبرگزاری به طور تعیین زمان تحویل آیپد را در 25 کشور و منطقه آنالیز نموده است.

تمرکز اپل بر آیفون منجر به طولانی شدن زمان تحویل آیپد شده است

به عنوان مثال، در این گزارش آمده که بعضی کاربران بعد از خرید مدل 64 گیگابایتی آیپد باید تا 50 روز برای تحویل منتظر بمانند. البته باید خاطرنشان کنیم در ماه قبلی میلادی زمان تحویل این مدل حدود 55 روز بود و این یعنی زمان تحویل آن نسبتا بهبود یافته است. مدتی قبل مدیرعامل اپل خاطرنشان کرد که در ماه آینده میلادی شرایط مربوط به تامین قطعات بهتر می گردد.

روی هم رفته به نظر می رسد در بین محصولات اپل، آیپد بیش از دیگر محصولات تحت تأثیر محدودیت های زنجیره تامین قرار گرفته است. با توجه به اینکه مدل های مختلف آیپد از نمایشگرهای بزرگی استفاده می نمایند، این تبلت ها به قطعات موسوم به درایور احتیاج زیادی دارند و در حال حاضر عرضه این درایورها با محدودیت شدیدی روبه رو شده است.

همان طور که احتمالا می دانید، اپل میخواهد در فصل بهار یک رویداد برگزار کند که مهم ترین محصول این رویداد نسل نو آیفون SE خواهد بود. از طرف دیگر شایعه هایی در رابطه با معرفی مدل نو آیپد ایر در این مراسم به گوش می رسد ولی با توجه به محدودیت های ایجاد شده، شاید این محصول معرفی نگردد.

مشکل کمبود تراشه ها دردسرهای زیادی را برای شرکت های مختلف ایجاد نموده و بعضی از شرکت ها نظیر سامسونگ هم مجبور شدند یک سری از گوشی هایشان را (مثل گلکسی S21 فن ادیشن) بعد از گذشت چندین ماه راهی بازار نمایند. به زبان ساده، تقاضا برای تراشه ها به صورت ناگهانی افزایش پیدا نموده و شرکت های فراوری تراشه نمی توانند تمام احتیاج شرکت ها را رفع نمایند. از اوایل سال 2021 تا به امروز که مشکل تراشه واقعا بزرگ و دردسر ساز شد، راهکار های زیادی مطرح شد تا اندکی از اندازه این مشکل کاسته گردد.

در این میان با وجود سرمایه گذاری شرکت هایی مانند سامسونگ و TSMC برای ساخت کارخانه های نو در کشورهای مختلف، آماده سازی این کارخانه ها جند سال طول می کشد. بعضی کارشناسان بر این باور هستند که این مشکل حداقل تا 6 ماه دیگر هم ادامه پیدا می نماید و این یعنی شرکت ها همچنان باید با این بحران دست و پنجه نرم نمایند. مدتی قبل دولت آمریکا در راستای حل این مشکل و به عنوان بخشی از فعالیت نوآوری و رقابت این کشور، مبلغی حدود 52 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4890

به "تمرکز اپل بر آیفون منجر به طولانی شدن زمان تحویل آیپد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز اپل بر آیفون منجر به طولانی شدن زمان تحویل آیپد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید