تفاهم نامه ای برای همکاری در زمینه ارزیابی و مدیریت ریسک های چند مخاطره ای

به گزارش دور زمین، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی مهندسی زلزله و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوّ، در زمینه ارزیابی و مدیریت ریسک های چند مخاطره ای، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه ای برای همکاری در زمینه ارزیابی و مدیریت ریسک های چند مخاطره ای

به گزارش خبرنگاران، در راستای تسهیل همکاری مشترک بین پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوّ، تفاهم نامه ای همه جانبه در زمینه انجام مطالعات ملّی و منطقه ای مرتبط با مخاطرات دارای منشأ زمین شناختی و آب و هوا شناختی به امضا رسید.

در ابتدای این نشست، دکتر محمد کاظم جعفری رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله، از آمادگی این پژوهشگاه برای انجام همکاری های مشترک در زمینه های کاربردی و مورد احتیاج کشور از جمله ارزیابی مخاطرات، تهیه نقشه های خطرپذیری (ریسک) سوانح طبیعی و توسعه سامانه های هشدار و تخمین سریع خسارات و تلفات سوانح اطلاع داد و ضرورت تبدیل تفاهم نامه به اقدامات عملی را مورد تأکید قرار داد تا نتایج این همکاری برای مردم و مسئولان ذیربط قابل استفاده باشد.

در ادامه دکتر مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوّ، توضیحاتی در مورد وظایف و اقدامات این پژوهشگاه ارائه داد و اجمالاً به مواردی که می تواند در قالب این همکاری مشترک در دستور کار قرار گیرد، اشاره نمود.

بر اساس این گزارش، ایجاد همکاری مشترک 5 ساله بین دو پژوهشگاه در راستای وظایف اساسنامه ای و زمینه های مطالعاتی، انجام پژوهش های کاربردی، آموزشی، علمی و ترویجی مرتبط با ارزیابی و مدیریت ریسک سوانح با منشأ آب و هوا شناختی و زمین شناختی با در نظر دریافت تمامی منابع و امکانات اعم از فنّی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص آنان از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، در این نشست علاوه بر رؤسای دو پژوهشگاه، دکتر ابراهیم فتاحی معاون پژوهشی و دکتر ساویز صحت مدیر آموزش پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوّ و همچنین دکتر کامبد امینی حسینی رییس پژوهشکده مدیریت خطرپذیری و بحران و دکتر هومن معتمد استادیار پژوهشکده مذکور از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4187

به "تفاهم نامه ای برای همکاری در زمینه ارزیابی و مدیریت ریسک های چند مخاطره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه ای برای همکاری در زمینه ارزیابی و مدیریت ریسک های چند مخاطره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید