تجاوز علیه ونزوئلا انتها یابد، عروسک تحت امر آمریکا را نمی پذیریم

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، دولت انقلابی جمهوری کوبا امروز پنجشنبه کوشش برای ایجاد یک دولت عروسکی تحت امر ایالات متحده و به وسیله یک کودتای نظامی در جمهوری بولیواری ونزوئلا را قاطعانه محکوم کرد.

تجاوز علیه ونزوئلا انتها یابد، عروسک تحت امر آمریکا را نمی پذیریم

در بیانیه دولت انقلابی کوبا در این خصوص آمده است: کوشش ها در راستای ایجادد عروسک مورد حمایت آمریکا را محکوم نموده و همبستگی کامل خود با دولت نیکلاس مادورو را اعلام می کنیم.

در بیانیه مذکور گفته شده است: تجاوز علیه ونزوئلا باید انتها بپذیرد. اهداف اولیه این گونه اقدامات علیه ونزوئلا، کنترل منابع عظیم این کشور و نابود کردن آن است. امروز حمایت از حق مشروع ملت ونزوئلا برای مشخص سرنوشت خود در حقیقت دفاع از کرامت همه ما است.

بیانیه دولت کوبا در این باره می افزاید: نباید کوشش های دیگر همچون کودتای نظامی سال 2002 ، کودتای صنعت نفت سال 2003، دستورالعمل تهاجمی ایالات متحده که ونزوئلا را یک تهدید غیر معمول و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی خود می نامد، اقدامات یکجانبه واشنگتن، فراخوان کودتای نظامی علیه دولت قانونی کاراکاس، هشدار رئیس جمهوری ایالت متحده به استفاده از گزینه احتمالی نظامی و کوشش برای ترور رئیس جمهوری مادورو در تاریخ 4 آگوست سال گذشته میلادی را فراموش کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1527

به "تجاوز علیه ونزوئلا انتها یابد، عروسک تحت امر آمریکا را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاوز علیه ونزوئلا انتها یابد، عروسک تحت امر آمریکا را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید