سفر به تایلند در زمستان

به گزارش دور زمین، انتخاب زمستان برای رفتن به تور تایلند، انتخابی عالی است؛ در این زمان باران‌های موسمی رفته‌اند و هوای مطبوع و خشک برگشته است. واضح است که این هوای خوب، جمعیت انبوه گردشگران را هم با خود می‌آورد. فصل پرگردشگر برای تایلند کل زمستان را پوشش داده و تا زمانی که دمای هوا در بهار، تقریبا غیر قابل تحمل شود ادامه پیدا می‌کند.

سفر به تایلند در زمستان

مانند تمام کشورهایی که فصل‌های باران‌های موسمی را تجربه می‌کنند، رسیدن هوای خوب، جمعیت انبوهی از مسافران تور تایلند را به این کشور می‌کشاند، کسانی که می‌آیند تا از روزهای آفتابی لذت ببرند. مطمئنا می‌توانید از سفرتان به تایلند، در فصل باران‌های موسمی (می تا اکتبر) نیز لذت ببرید، اما هوا در این دوره غیر قابل پیش‌بینی‌تر از آن است که بتوان نهایت بهره را از فعالیت‌های بیرونی برد.

همانطور که زمستان در تایلند به پیش می‌رود، مقصدهای محبوب گردشگری این کشور شلوغ‌تر می‌شوند. هوای سرد در بسیاری از کشورهای غربی، مردمی را که در جستجوی آفتاب در جزیره‌های زیبای تایلند هستند را به این کشور می‌کشاند. کریسمس زمانی شلوغ در این کشور است، اما در ژانویه و فوریه تعداد مسافران بیشتر هم می‌شود، کسانی که کریسمس را در خانه‌هایشان جشن گرفته‌اند و حالا به سفر آمده‌اند.

آب و هوای تایلند در زمستان

رفتن به تور تایلند در زمستان، فرصتی ایده‌آل برای لذت بردن از بهترین آب و هوای کل این منطقه از آسیا به دست می‌دهد. باران‌های فصل موسمی در نوامبر کمتر می‌شوند و کشور با رسیدن ژانویه و فوریه شروع به خشک شدن می‌کند. دمای هوا تا رسیدن گرمترین ماه سال یعنی آوریل و باران‌های سه نوبت در روزش ثابت می‌ماند. دسامبر، ژانویه و فوریه عموما ماه‌هایی با بهترین آب و هوا در تایلند هستند.

آیا زمستان‌های تایلند سرد است؟

نه اگر راستش را بخواهید. دمای شب هنگام در مکان‌هایی مانند Pai در کوهستان‌های شمال تایلند و بعد از بعدازظهرهای داغ می‌تواند کمی سرد شود، ولی واقعیت این است که دما در این کشور هیچگاه پایین‌تر از 15 درجه سانتیگراد نمی‌آید. یک پوشش سبک یا یک ژاکت نازک برایتان کافی خواهد بود؛ شما به آن‌ها زمانی که راننده‌های اتوبوس دمای کولر را تا حد انجماد پایین می‌آورند، نیاز خواهید داشت.

غبار و دود در تایلند

هر سال رسم سوزاندن مزارع برای آماده کردنشان برای کشت سال بعد، آتش‌سوزی‌هایی غیر قابل کنترل به خصوص در شمال تایلند به راه می‌اندازد. غبار و دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها، در محل باقی می‌ماند و مشکلات تنفسی به وجود می‌آورد. این غبارها حتی گاهی باعث تعطیلی فرودگاه بین‌المللی چیانگ مای نیز می‌شوند. مه و دود در ماه‌های مارس و آوریل در بیشترین حالت خودش است و با این حال شانس این وجود دارد بعضی آتش‌سوزی‌ها در فوریه یا زودتر شروع شوند. آن دسته از مسافران تور تایلند که آسم یا مشکلات تنفسی دارند می‌بایست قبل از سفر به شمال تایلند، از میزان ذرات ریز موجود در هوا اطلاع حاصل کنند.

فستیوال های تایلند در زمستان

بیشتر فستیوال‌ها و جشن‌های بزرگ تایلند (به غیر از سال نوی چینی) معمولا در بهار و پاییز برگزار می‌شوند. 5 دسامبر روز تولد پادشاه تایلند است. این رویداد با نمایش‌های باشکوه، مراسم شمع‌افروزی و حضور نادر پادشاه سوار بر اتومبیل، جشن گرفته می‌شود. بانکوک مرکز اصلی این جشن است. سال نوی چینی در تایلند با رقص شیر، رژه‌های مختلف، نمایش‌های صحنه‌ای و مقدار فراوانی آتش‌بازی جشن گرفته می‌شود. این وقت از سال، زمانی بسیار شلوغ برای رفتن به تور بانکوک و به طور کلی آسیا است. قیمت پروازها و اقامتگاه‌ها با زیاد شدن تقاضا گاهی اوقات سر به فلک می‌کشند. سال نوی چینی بر پایه تقویم قمری جشن گرفته می‌شود و در نتیجه هر سال تاریخ آن تغییر می‌کند. اما به طور معمول با ماه‌های ژانویه و فوریه مصادف می‌شود.

کریسمس در تایلند

آمدن کریسمس را می‌توان در شهرهای بزرگ تایلند به خوبی مشاهده کرد؛ به خصوص در شهرهای بانکوک و چیانگ مای، جایی که گروه بزرگی از خارجیان آن جا را خانه خود می‌دانند. بسیاری از مال‌ها در منطقه سوخومویت بانکوک، محیط مجتمع را با درخت‌های کریسمسی و تزئینات مربوط به این جشن تزئین می‌کنند. البته حال و هوای آن به کشورهای غربی نمی‌رسد، اما به هر حال دیدن بابانوئل تایلندی  مزه خاص خودش را دارد. جشن ماه کامل کریسمس در محوطه ساحلی Haad Rin در Koh Phangan، یکی از بزرگترین این جشن‌ها در تمام سال است. بیش از 30 هزار مسافر تور تایلند به سواحل می‌آیند تا کریسمس و شب سال نو را جشن بگیرند.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2774

به "سفر به تایلند در زمستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به تایلند در زمستان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به تایلند در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید