تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر فروش صنایع دستی رشت

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/گیلان رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی رشت گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که فروشندگان صنایع دستی رشت فروش چندانی نداشته باشند و برخی از فروشگاه ها به زور سرپا مانده اند.

تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر فروش صنایع دستی رشت

علیرضا بادپای در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه صاحبان 150 واحد صنفی صنایع دستی عضو این اتحادیه هستند، اظهار کرد: جوانان جدیدی هم تقاضا برای ورود به این عرصه را دارند و برای اخذ مجوز به اتحادیه مراجعه می کنند. اخیرا به دلیل نبود اشتغال افراد زیادی برای گریز از بیکاری به فکر ورود به بازار کسب و کار از جمله بازکردن فروشگاه صنایع دستی می افتند.

بادپای ادامه داد: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که فروشندگان صنایع دستی رشت فروش چندانی نداشته باشند و برخی از فروشگاه ها به زور سرپا مانده اند.

رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی رشت با اشاره به اینکه مغازه های برخی از فروشندگان استیجاری هستند، اظهار داشت: امسال که فروش کم رنگ بود و به نظر نمی رسد شب عید هم بازار تکانی بخورد.

وی افزود: صنایع دستی جز کالاهای تزیینی است و اغلب مردم در شرایطی هستند که ترجیح می دهند فعلا کالاهای اساسی خانه و خانوار تامین شود.

بادپای با بیان اینکه تسهیلات کم بهره می تواند در این شرایط به داد اعضای صنف برسد، شرح داد: چندی پیش برای اصناف آسیب دیده از کرونا مبلغ 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و این مبلغ به حدی کم است که هیچ مسئله ای را حل نمی کند.

وی با بیان اینکه بانوان نیز نقش فعالی در تولید و فروش صنایع دستی حصیری دارند، یادآور شد: اغلب صنایع حصیری در رشت از طریق بانوان بافته و به فروش می رسد.

بادپای ادامه داد: صنایع دستی نظیر گلیم از دیگر شهرستان ها از جمله تالش برای فروش به رشت آورده می شود و بسیار محصولات زیبایی دارند که به دلیل قیمت بالا کمتر شهروندانی می توانند گلیم های دست بافت را بخرند.

وی گفت: یکی از کارهای زیبایی که در بخش صنایع دستی رشت انجام می شود، آیینه کاری و نقطه کاری بر روی سفال است که زنان هنرمند در بخش صنایع دستی رشت کارهای بسیار زیبایی را درست و به بازار عرضه می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5659

به "تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر فروش صنایع دستی رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر فروش صنایع دستی رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید