بهترین اپلیکیشن های مترجم زبان فارسی و انگلیسی برای سفر

به گزارش دور زمین، دنیای اپلیکیشن های مترجم تغییرات بزرگی داشته است. در گذشته، با یک اپلیکیشن مترجم فقط می توانستید یک کلمه یا عبارت را ترجمه کنید. حداکثر آن ترجمه چند جمله به صورت ناقص و نامفهوم بود.

بهترین اپلیکیشن های مترجم زبان فارسی و انگلیسی برای سفر

اپلیکیشن های مترجم امروزی می توانند تابلوها، راهنماها و متن ها را برای شما ترجمه نمایند؛ پیامک و مکالمات تلفنی را ترجمه نمایند و با یاری شان در کشورهایی غیر انگلیسی تاکسی بگیرید، غذا سفارش بدهید و با افراد محلی ارتباط برقرار کنید.

واقعیت افزوده به شما این امکان را می دهد تا گوشی موبایل را جلوی هر نوشته و متنی گرفته تا سریعا برایتان در صفحه نمایش ترجمه گردد.

این روزها، سفر به خارج از ایران بدون همراه داشتن چند اپلیکیشن مترجم خوب زبان انگلیسی و فارسی غیرممکن به نظر می رسد. به مناسبت آغاز تابستان و سفرهای زیاد در ماه های گرم این فصل، می خواهیم چند اپلیکیشن مترجم خوب به شما معرفی کنیم:

Google Translate

شاید شناخته ترین اپلیکیشن مترجم در جهان و در میان فارسی زبان ها باشد. از 103 زبان جهان از جمله فارسی پشتیبانی می نماید که 59 زبان به صورت آفلاین قابل استفاده هستند. در 93 زبان می توانید از دست خط خودتان بهره ببرید و در 37 زبان می توان از قابلیت های واقعیت افزوده و مترجم دوربین سود برد.

این اپلیکیشن را حتما روی گوشی موبایل تان نصب کنید و هرکجا گیر افتادید؛ کافی است متن را جلوی دوربین گوشی بگیرید تا حداقل ترجمه انگلیسی آن را مشاهده کنید. یکی از راحت ترین اپلیکیشن های مترجم در جهان است که دقت بسیار بالایی هم دارد.

دانلود اپلیکیشن گوگل ترنسلیت از روی گوگل پلی و اپ استور

iTranslate

این اپلیکیشن هم جزو معروف ترین مترجم های زبان جهان است که خوش بختانه از زبان فارسی هم پشتیبانی می نماید. بعضی سایت ها از این اپلیکیشن به عنوان دقیق ترین مترجم زبان جهان نام می برند. قابلیت تشخیص گفتار بسیار خوبی هم دارد.

این اپلیکیشن از 100 زبان مختلف جهان پشتیبانی نموده و یک نسخه مخصوص برای نصب روی ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) دارد. بعضی از قابلیت های این اپلیکیشن، ترجمه آفلاین، ترجمه وب سایت، حالت صوتی و نشان دادن حالات مختلف فعل ها است.

به سرعت می توان بخشی یا کل متن را کپی و در این اپلیکیشن قرار داد تا ترجمه کند. با عملیات swipe ترجمه روی دستگاه های همراه بسیار آسان تر و سریع تر می گردد.

نسخه پایه این اپ رایگان است ولی برای استفاده از نسخه حرفه ای آن باید هزینه پرداخت گردد. هزینه سالیانه اپلیکیشن iTranslate حدود40 دلار است (ماهیانه می گردد 5 دلار).

دانلود اپلیکیشن iTranslate از روی گوگل پلی و اپ استور

TripLingo

این اپلیکیشن صوتی و تصویری برای افرادی مناسب است که می خواهند مدتی در یک کشور زندگی نمایند و با فرهنگ، تاریخچه، عبارات، کلمات و مکان های ان ها بیشتر آشنا شوند.

قبل از آغاز سفر، بسته مخصوص آن کشور مثلا اسپانیا، فرانسه، چین و … را دانلود و نصب کنید. حالا علاوه بر متن، یک مترجم صوتی و تصویری دارید. به راحتی صدای شما را به زبان دیگر ترجمه می نماید و اجازه می دهد با وای فای شماره گیری کنید و با دیگران بدون هزینه مکالمه داشته باشید.

برای هر موقعیتی مثلا شوخی، صحبت رسمی کاری، گپ های شبانه و مکالمات گردشگری، جملات و عبارت هایی به شما پیشنهاد می دهد تا باهوش و مسلط به آن زبان به نظر برسید.

باز هم نسخه اولیه اپلیکیشن TripLingo رایگان است ولی باید برای نسخه حرفه ای آن هر سه ماه 31 دلار بپردازید.

دانلود اپلیکیشن TripLingo از روی گوگل پلی و اپ استور

Papago

اگر قصد سفر به کشورهای آسیایی را دارید؛ بهتر است اپلیکیشن مترجمی مناسب با این کشورها نصب کنید. Papago مترجمی است که از غالب زبان های آسیایی پشتیبانی می نماید.

یک اپلیکیشن کوچک برای ترجمه متن و صوت روی گوشی موبایل شما است. به راحتی صحبت های شما را به زبان مقصد ترجمه می نماید و از امکاناتی مانند دیکشنری، ترجمه تصویری و کتاب اصطلاحات سود می برد.

کاربران از این اپلیکیشن راضی هستند. در اندروید امتیاز 4.4 را دارد و بیش از 5 میلیون بار از روی گوگل پلی دانلود شده است.

دانلود اپلیکیشن Papago از روی گوگل پلی و اپ استور

Translate voice

این اپلیکیشن مخصوص ترجمه های صوتی است. با این برنامه می تواند به 40 زبان جهان صحبت کنید و از عبارات و اصطلاحات از پیش آماده سود ببرید.

صدای شما را به طور همزمان و بدون تاخیر ترجمه می نماید. می توانید نسخه چاپی صدای خود را کپی و منتشر کنید. امکان ذخیره بعضی جملات و عبارات برای استفاده در آینده وجود دارد. البته، قابلیت تشخیص گفتار اسمارت فون شما در کیفیت و قدرت اپلیکیشن Translate voice تاثیر زیادی دارد.

دانلود اپلیکیشن Translate voice از روی گوگل پلی

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2014

به "بهترین اپلیکیشن های مترجم زبان فارسی و انگلیسی برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین اپلیکیشن های مترجم زبان فارسی و انگلیسی برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید