بنتو - کی روش، چقدر فرق دارند؟

به گزارش دور زمین، پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی در حالی با سرمربیان تیم های پایه جلساتی را برگزار نموده که کی روش، هموطن او در بیشتر از هفت سال حضورش در ایران حتی یک بار مشابه آن را انجام نداده است.

بنتو - کی روش، چقدر فرق دارند؟

به گزارش خبرنگاران ،بنتو و کی روش هر دو پرتغالی اند.اتفاقا نام و آوازه کی روش با هموطنش قابل مقایسه نیست و تجربه بنتو در مربیگریکمی بیش از یک سوم سال هایی است که کارلوس روی نیمکت تیم های بزرگ دنیای فوتبال بوده اما رفتاری که بنتو در مقام سرمربی تیم ملی کره جنوبی نشان داده را کی روش در تمام هفت سالی که سرمربی تیم ملی ایران بوده انجام نداده است.شاید ابتدا تصور کنید ساختار فدراسیون فوتبال کره جنوبی به گونه ای است که سرمربی تیم ملی لاجرم به همکاری با دیگر مربیان تحت همکاری با فدراسیون فوتبالش هستند اما این یک مساله کلی برای تمام مربیان دنیاست که با مربیان تیم های پایه ملی ارتباط نزدیک داشته باشد و هنوز نمی دانیم چرا کی روش تن به این وظیفه اش نمی دهد.

پائولو بنتو که بعد از حضور در تیم های اسپورتینگ لیسبون، تیم ملی پرتغال، المپیاکوس یونان و ... حدود یک ماه قبل به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی انتخاب شد، بعد از راهنمایی این تیم در دو مسابقه تدارکاتی اخیرشان، یک پیروزی مقابل کاستاریکا و یک تساوی برابر شیلی به دست آورد که نتیجه قابل قبولی در آغاز کار او بود.

اما ملی پوش سابق پرتغال روز پنجشنبه اقدام جالب توجهی انجام داده و با سرانجام دور اول آماده سازی ببرهای آسیا در راه جام ملت های 2019 ، برای تقویت تیمش دیداری با سرمربیان تیم های زیر 23 (امید)و زیر 19 سال(جوانان) کره جنوبی داشته تا در راستای تقویت تیمش همکاری بیشتری با آنها داشته باشد.

در نخستین دیداری که بنتو با کیم هاک بوم و جئونگ جانگ یانگ در فدراسیون فوتبال کره جنوبی در سئول داشته، کیم پان گون مدیر تیم های ملی، چوی یانگ جون رئیس کمیته فنی توسعه و همچنین سئو هیو وون مسؤول کمیته مربیان فوتبال این کشور هم حضور داشتند تا در راستای بیشتر شدن همکاری ها و تقویت تیم ملی بزرگسالان کره جنوبی گفت وگو و برنامه ریزی داشته باشند.

این برنامه ریزی های مناسب و جالب توجه از سوی فدراسیون فوتبال کره جنوبی بعد از انتخاب سرمربی جدیدش در حالی اجرا شده که هنوز وضعیت کادر فنی تیم ملی ایران به صورت رسمی معین نگردیده و حتی کارلوس کی روش برنامه ای برای آماده سازی و مقابله با حریفان ایران در دیدارهای تدارکاتی معین ننموده است.

کیم پان گون، مدیر تیم های ملی کره جنوبی درباره جلسه ای که توسط بنتو برنامه ریزی گردیده، می گوید:بنتو قصد داشته دیدگاه فوتبالی خود با سرمربی تیم های امید و جوانان را در میان بگذارد و از آنجایی که ما نیز خواستار اهمیت بیشتر به جوانان هستیم، قصد داشتیم افکارمان را به یکدیگر عنوان نموده و بنتو نیز از تجربه دیگر مربیان استفاده کند.

این جلسه پشت در های بسته برگزار گردیده ولی گفته می گردد با توجه به قهرمانی تیم زیر 23 سال کره جنوبی در مسابقات آسیایی 2018 اندونزی، همکاری بنتو با کیم هاک بوم بیشتر باشد و از نفرات او در جام ملت های امارات بهره بیشتری ببرد.بنتو در دو مسابقه تدارکاتی اخیر تیم ملی کره جنوبی مقابل کاستاریکا و شیلی، هشت بازیکن از تیم ملی زیر 23 سال که در رقابت های آسیایی به قهرمانی رسیدند را در فهرست خود قرار داده بود و آنها را زیر نظر قرار داد تا در اردوهای بعدی هم از این نفرات استفاده کند.

بنتو، سرمربی تیم ملی کره جنوبی پس از این جلسه، نشستی که درباره تقویت تیمش داشتند را مفید دانسته و عنوان نموده:در این جلسه با سرمربیان امید و جوانان در مورد شرایط و توانایی بازیکنانی که می توانند به تیم ملی بزرگسالان کره یاری نمایند، تبادل اطلاعات داشتیم؛ برای ما اهمیت دارد که بازیکنان، حتی اگر جوان باشند در شرایط خوبی به تیم ما بیایند و آماده شوند؛ ما نیز سعی می کنیم بهترین راهکار ها را در همکاری با سرمربی تیم زیر 23 سال داشته باشیم.

کیم هاک بوم، سرمربی تیم امید کره جنوبی نیز در سرانجام این جلسه عنوان نموده:بنتو تمایل زیادی به همکاری با ما داشت و ما نیز برای یکپارچگی بیشتر و توسعه فوتبال کره جنوبی به آنها یاری خواهیم کرد.

پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی در حالی این اقدامات و جلسات را برگزار نموده که کارلوس کی روش، هموطن او در بیشتر از هفت سال حضورش در ایران حتی یک بار مشابه آن را انجام نداده و جلسه ای با سرمربیان تیم های ملی امید و جوانان تدارک ندیده است.

3-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 858

به "بنتو - کی روش، چقدر فرق دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنتو - کی روش، چقدر فرق دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید