بلاداسپورت در برابر ددشات؛ خطرناک ترین قاتل دنیای پیشرفته دی سی کیست؟

به گزارش دور زمین، بلاداسپورت با بازی ادریس البا و ددشات با بازی ویل اسمیت، قاتلان اصلی گروه ضربت ایکس در جوخه انتحار 2016 و جوخه انتحار 2021 هستند. اگرچه مهارت ها و سوابق آن ها بسیار با یک دیگر شباهت دارد اما یکی از آن ها کمی خطرناک تر از دیگری است.

بلاداسپورت در برابر ددشات؛ خطرناک ترین قاتل دنیای پیشرفته دی سی کیست؟

جوخه انتحار دیوید آیر، دارای شروران مختلف برجسته اما بسیار کم تر استفاده شده مانند کیلر کروک و ددشات بود. بیشتر شخصیت های اصلی تا خاتمه فیلم آیر زنده ماندند اما جیمز گان در جوخه انتحار خود، از ترکیب نوی استفاده کرد که در آن، شخصیت های مختلف، نقش های مشابه قبل را ایفا می کردند. از این رو، کینگ شارک به اسم فرد قدرتمند و فیزیکی تیم، جایگزین کیلر کروک، پولکا داتمن به اسم فردی طرد شده و قدرتمند با پس زمینه تلخ، جایگزین ال دیابلو و بلاداسپورت به اسم تیراندازی برجسته، جایگزین ددشات شد.

جوخه انتحار، رویکردی آزاد نسبت به مسائل دنیای پیشرفته دی سی دارد و به همین علت، این فیلم متکی به رویدادهای اثر قبلی در سال 2016 نیست و هم چنین داستان آن را بازنویسی نمی کند. فیلم جیمز گان سعی کرد تا اشتباهات قبلی را رفع کند و تعداد بالای شخصیت های اصلی و بهبود پویایی بین شخصیت ها، نشان از این قضیه دارد. هارلی کویین، ریک فلگ و کاپیتان بومرنگ به فیلم برگشتند اما با عدم بازگشت ویل اسمیت در نقش ددشات، جیمز گان ادریس البا را برای بازی در نقش بلاداسپورت آورد که توانایی های مشابهی با ددشات داشت اما شخصیت پردازی او کمی متفاوت بود.

رابرت دوبوآ و فلوید لاتون، هر دو فوق العاده قوی، چابک و جان سخت هستند و به نظر نمی رسد که حتی یک تیر از دست بدهند. ماموریت های مختلفی که آن ها در آن شرکت نموده اند، شاید کمی متفاوت باشد اما به نظر می رسد یکی از این دو تیرانداز، در کار خود واردتر است. پس بهتر است تا کارها و اقدامات آن ها را آنالیز کنیم تا بفهمیم کدام یک از این دو قاتل، خطرناک تر است.

بلاداسپورت در برابر ددشات: اسلحه

سلاح های دوربرد، عضو جدایی ناپذیر بلاداسپورت و ددشات هستند. در فیلم جوخه انتحار 2016، ددشات در بل ریو در یک جلسه تمرینی، مورد آزمایش واقع می گردد. او از تمام سلاح های موجود استفاده می کند و تسلط کامل خود بر همه آن ها را به نمایش می گذارد. با این حال، سلاح مورد علاقه او، اسلحه مچ بند است. ددشات در جوخه انتحار آیر، یک چشم بند خاص با تکنولوژی بالا دارد که به او یاری می کند مخالفان خود را به طور اتوماتیک هدف قرار دهد، محیط را بخواند و محاسبه هایی پیچیده در کسری از ثانیه انجام دهد.

در طرف دیگر، بلاداسپورت ترجیح می دهد از انواع سلاح های سفارشی و دست ساز خودش که می تواند آن ها را تهیه کند، استفاده نماید. این توپ جنگی مدولار و مخرب (بلاداسپورت) اسلحه های گرم ساده را به تفنگ های شکاری تبدیل می کند که حتی می تواند کینگ شارک را ناتوان کند و هم چنین می تواند سلاح های متفاوتی مانند گرز خاردار، شعله افکن، شمشیر و اسلحه مورد علاقه خود یعنی اسلحه قلاب سنگی را درست کند. بلاداسپورت هیچ گونه محافظ یاریی ندارد. در عوض، او یک کلاه ایمنی می پوشد و بیشتر به دقت طبیعی خود متکی است. می توان نتیجه گرفت که در بحث تسلیحات، بلاداسپورت نسبت به ددشات رجحان دارد، اگرچه احتمالا او بیش از حد به سلاح های دست ساز خود وابسته است.

بلاداسپورت در برابر ددشات: دقت

بدیهی است که نقطه قوت بلاداسپورت و ددشات، دقت آن ها است. ددشات در سکانس اولیه خود در فیلم، گلوله ای را از پنل بازتابنده به بالا پرتاب می کند و به راحتی آن را هدف قرار می دهد و می زند. در سکانس فوق در بل ریو، او قادر است با هر تفنگی به مرکز پیشانی هر هدفی تیراندازی کند. او هم چنین ده ها نفر از مینیون ها را تنها با یک اسلحه دستی و اسلحه ای که روی مچ او نصب شده است، از پا درمی آورد. مهم تر از همه، آخرین شلیک او در فیلم به یک بمب در حال سقوط، باعث شکست خوردن انچنترس می گردد.

عظیم ترین شاهکارهای بلاداسپورت در جوخه انتحار شامل سرنگونی مخالفان مختلف با اسلحه کمری خود و کشتن یک سرباز کورتو مالتیایی با تیراندازی در چشمان او در میان طوفان است. او هم چنین با شلیک به میز کناری یک شورشی ناشناس، پنکه برقی کنار او را داخل وان حمامش می اندازد تا آن فرد از جریان برق بمیرد. از همه موارد قابل توجه تر، این است که او قبلا با شلیک یک گلوله کریپتونایت، سوپرمن را روانه آی سی یو نموده است و به همین علت در زندان به سر می برد اما این که چرا مرد پولادین هنوز نمرده است، نشان می دهد یا او تیر را خطا زده است یا واقعا نمی خواسته که او را بکشد. او با شلیک گلوله ای به گردن پیس میکر (دقیقا با همان اسلحه پیس میکر)، صندلی خود را به اسم یک تیرانداز متخصص تثبیت می کند.

بلاداسپورت در برابر ددشات: نبرد تن به تن

بلاداسپورت و ددشات به علت دقت در تیراندازی دوربرد شناخته می شوند اما در جنگ های تن به تن هم فوق العاده قوی و ماهر هستند. ددشات در ابتدای فیلم و در زندان بل ریو، مورد ضرب و شتم قرار می گیرد اما می بینیم که هیچ آسیبی نمی بیند. سابقه او نشان می دهد که ددشات قبلا توانسته است از نبردهای وحشیانه شوالیه تاریکی، جان سالم به در ببرد. اگرچه در فلش بکی نشان داده می گردد که به وسیله بتمن اسیر شده است و به سختی می تواند از خود در برابر او دفاع کند.

بلاداسپورت هم مانند ددشات فرصت زیادی برای نشان دادن مهارت های رزمی تن به تن خود در جوخه انتحار پیدا نمی کند اما کمی از مهارت خود را زمانی نشان می دهد که او و پیس میکر به پایگاه شورشیان نفوذ می نمایند و همه افراد داخل آن را با روش هایی خلاقانه به قتل می رسانند. یک صحنه در این فیلم وجود دارد که رجحان نسبی او در نبردهای فیزیکی را تصویب می کند، وقتی که او و پیس میکر و ریک فلگ دستگیر شده اند، در یک تصمیم جمعی هر سه موافقت می نمایند که هم زمان به دشمنان خود ضربه بزنند. این حرکت ممکن بود باعث مرگ آن ها گردد اما با پیروزیت آن را پشت سر گذاشتند. او حتی در قسمت نهایی فیلم، هنگام تخریب برج یوتنهایم، از برج سقوط می کند و به شدت ضربه می خورد اما هنوز استقامت کافی برای کشتن پیس میکر و مبارزه با استارو را دارد.

بلاداسپورت در برابر ددشات: شخصیت

اگرچه هر دو تیرانداز، حتی از نظر شخصیتی هم مشابه هستند اما فیلم جوخه انتحار، ددشات را به اسم یک ضدقهرمان بسیار دیوانه و عصبانی نشان می دهد. او در ابتدا به اسم یک جنایتکار چقر معرفی می گردد که تنها هدفش، دیدار مجدد با دخترش است و هیچ ابایی از بی احترامی به آماندا والر و ریک فلگ ندارد. ددشات قبل از این که به زندان بیافتد، کارفرمایان خود را تهدید نموده بود تا مبلغ 2 میلیون دلار به او پرداخت نمایند تا آن ها را نکشد که این قضیه ثابت می کند که اگرچه او عمدتا غرایزی پدرانه دارد اما دارای وجوه شخصیتی جسورانه هم هست. در ادامه، شرایط ددشات باعث می گردد او کمی تغییر کند و همکاران ضد قهرمان خود را، (اگر دوستان خود نمی داند) حداقل به اسم همکارانی محترم، در نظر بگیرد.

در جوخه انتحار 2021، آماندا والر به طور خلاصه شرح می دهد که بلاداسپورت تا چه حد چقدر خطرناک است و تقریبا سوپرمن را کشته است اما رفتار بلاداسپورت نشان می دهد که او واقعا یک شرور خشن یا قاتل سنگ دل نیست. بلاداسپورت از همان ابتدا شخصیت متواضع تری نسبت به ددشات به نمایش می گذارد و حتی در زمان نبرد با پیس میکر و هنگام ترسیدن از موش ها، هرگز آرامش خود را از دست نمی دهد. او دائما بر ماموریت متمرکز است اما ترجیح می دهد که تنش را کاهش دهد تا اطمینان حاصل کند که همکارانش در امنیت هستند. به اسم مثال، او به کینگ شارک شلیک می کند تا مطمئن گردد که رتکچر را نمی خورد و در ادامه، به رتکچر اطمینان می دهد که شخصا او را زنده و سالم از ماموریت بیرون آورد. بلاداسپورت بر خلاف ددشات، رابطه ای سخت و خشک با دخترش دارد و به وضوح، پدر کم تجربه تری نسبت به ددشات است.

بلاداسپورت در برابر ددشات: رهبری

آماندا والر در هر دو فیلم جوخه انتحار، وظایف را تقسیم می کند و ریک فلگ در هر دو قسمت، گروه ضربت ایکس را راهنمایی می کند و دو تیرانداز مورد بحث، راهبران تیم هستند. نه ددشات و نه بلاداسپورت مجبور به انجام این کار نیستند اما هر دو به طور طبیعی در پی این هستند که تیم را سرپا نگه دارند و در زمان های ناامیدی و وقتی که همه چیز از دست رفته به نظر می رسد اوضاع را روبه راه نمایند. متاسفانه شرایط برای تیم ددشات، بی ثبات تر است، زیرا جوکر در آن فیلم، یک ماموریت نو را کلید می زند، اسلیپ نات خودش را منفجر می کند و انچنترس، برادرش اینکیوبوس را فرا می خواند تا با هم دنیا را تصاحب نمایند. تیم بلاداسپورت، بیشتر به هم وابسته هستند و هر یک از اعضا، همدلی و هماهنگی خوبی با یک دیگر دارند که به او یاری می کند راحت تر آن ها را راهنمایی کند. البته پولکا داتمن می میرد و پیس میکر هم یاغی و سرکش می گردد و ریک فلگ را می کشد اما در نهایت، این بلاداسپورت است که علی رغم تهدیدات آماندا والر، ابتکار ماموریت کشتن استارو را به دست می گیرد و با اعضای بازمانده گروه ضربت ایکس، استارو را شکست می دهند، کورتو مالت را آزاد می نمایند و خودش هم پیروز می گردد رتکچر را سالم و سلامت، نجات دهد و ماموریت را به خاتمه برساند اما ددشات علی رغم کوشش های خود، نمی تواند ادعای پیروزی در عملیات خود را داشته باشد.

بلاداسپورت و ددشات: چه کسی برنده است؟

واضح است که بلاداسپورت و ددشات، مزایا و معایب بسیار جزئی نسبت به یک دیگر دارند. بلاداسپورت می تواند ددشات را با یکی از سلاح های دست ساز خود نابود کند اما اگر لازم نبیند این کار را انجام نمی دهد. ددشات شاید در مبارزه تن به تن بهتر باشد اما ددشات در شرایط معمول و با انگیزه های مناسب، احتمالا بلاداسپورت را حتی قبل از این که با او رودررو و تن به تن گردد، به قتل برساند. باید این را در نظر گرفت که قاتلان باید در کار خود خونسرد باشند تا برترین عملکرد را داشته باشند اما شاید انسانیت و شخصیت بلاداسپورت به ضرر او تمام گردد و ددشات کار او را تمام کند. در نتیجه، ددشات، تیرانداز مرگبار تری است.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4524

به "بلاداسپورت در برابر ددشات؛ خطرناک ترین قاتل دنیای پیشرفته دی سی کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاداسپورت در برابر ددشات؛ خطرناک ترین قاتل دنیای پیشرفته دی سی کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید