با 18 سال و 129 روز، دلفی جوانترین لژیونر تاریخ ایران

به گزارش دور زمین، حضور یونس دلفی در ترکیب شارلروا، موجب شد تا او با 18 سال و 129 روز، تبدیل به جوان ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران گردد و در سن و سال خوبی تجربه بازی در اروپا را به دست بیاورد.

با 18 سال و 129 روز، دلفی جوانترین لژیونر تاریخ ایران

رکورد جدید به نام دلفی

یونس دلفی که جزو محصولات باشگاه استقلال خوزستان است و در فصل 95-96 با انجام 5 بازی برای این تیم به فوتبال ایران معرفی گردید، طی دو سال و نیم اخیر یکی از استعدادهای بزرگ لیگ بوده که عملکرد درخشان او موجب حضورش در تیم امید نیز شده است. این مهاجم جوان و آینده دار، فصل قبل 7 گل طی 24 مسابقه لیگ برتر به ثمر رساند و البته رزومه بازی در جام جهانی نوجوانان را نیز به کارنامه خود اضافه نمود تا مورد توجه باشگاه های اروپایی قرار بگیرد. چند ماه قبل شایعه هایی درباره پیوستن دلفی به آیندهوون هلند وجود داشت ولی مخالفت باشگاه استقلال خوزستان موجب شد تا این انتقال پیش از آغاز فصل جدید اتفاق نیافتد. یونس دلفی اما در نهایت و در جابجایی زمستانی لژیونر شد و با امضای قراردادی راهی شارلروا بلژیک شد. تیمی که در دو فصل اخیر مقصد تعدادی از فوتبالیست های ایرانی از جمله کاوه رضایی، علی قلی زاده و امید نورافکن بوده. -

شارلروا یکشنبه شب در استادیوم استاد دوپایس میزبان تیم رده چهاردهمی اوستنده بود که در شب غیبت علی قلی زاده به دلیل مصدومیت، یونس دلفی برای نخستین بار در ترکیب تیم جدیدش نهاده شد. حضور یونس دلفی در ترکیب شارلروا، موجب شد تا او با 18 سال و 129 روز، تبدیل به جوان ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران گردد و در سن و سال خوبی تجربه بازی در اروپا را به دست بیاورد. بازی شارلروا و اوستنده نیز با تساوی یک بر یک به خاتمه رسید و دلفی در اواسط نیمه دوم از زمین خارج شد.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1587

به "با 18 سال و 129 روز، دلفی جوانترین لژیونر تاریخ ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 18 سال و 129 روز، دلفی جوانترین لژیونر تاریخ ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید