با فناوری هوشمند از چراغ قرمز نجات یابید

به گزارش دور زمین، شرکت آئودی فناوری جدیدی ابداع نموده که بر مبنای آن می توانید سرعت خودروی خود را به گونه ای تنظیم کنید که از برخورد با چراغ قرمز و معطلی طولانی مدت رهایی یابید.

با فناوری هوشمند از چراغ قرمز نجات یابید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، شرکت آئودی پیش از این تعدادی از خودروهای خود را به فناوری خاصی تجهیز نموده بود که به رانندگان اعلام می کرد معطلی آنها در پشت چراغ قرمز چقدر طول می کشد. اما حالا این شرکت از فناوری پیشرفته تری موسوم به GLOSA رونمایی نموده است.

این سیستم به هر راننده توصیه می نماید با چه سرعتی حرکت کند تا مدت زمان معطلی وی در پشت چراغ قرمز به حداقل برسد یا اصلا از این بابت معطل نشده و زمانی به محل چراغ قرمز برسد که چراغ سبز شده باشد.

سیستم یادشده با آنالیز موقعیت هر چراغ قرمز، دریافت اطلاعات ترافیکی و آگاهی از موقعیت جغرافیایی هر خودرو و انجام محاسبات لازم می تواند توصیه های نهایی را به رانندگان ارائه دهد. قراراست سیستم یادشده بر روی خودروهای جدید ائودی مانند ای 3 نصب گردد.

البته این خدمات تنها در بعضی نواحی شهری خاص در آمریکا که مجهز به زیرساخت های فناوری شهری مورد احتیاج هستند، در دسترس خواهد بود. از جمله این شهرها می توان به دالاس، دنور، هوستون، کانزاس، لاس وگاس، لس آنجلس، نیویورک، اورلاندو، فونیکس، پرتلند، واشنگتن و سان فرانسیسکو اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1626

به "با فناوری هوشمند از چراغ قرمز نجات یابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فناوری هوشمند از چراغ قرمز نجات یابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید