با این 8 کار زمان های مرده را مدیریت کنید

به گزارش دور زمین، 8 کار برای مدیریت زمان های مرده

بارها شده که در مطب پزشک، فرودگاه، مترو، ایستگاه اتوبوس و … مجبور شدیم منتظر بمانیم. این انتظار که بخش جدایی ناپذیر زندگی های شهری است گاهی می تواند به شدت کلافه کننده باشد و حتی کل روزمان را خراب کند. اما می توانید نظرمان را درباره انتظار را تغییر و در این زمان مرده کارهای جالبی انجام دهیم اینطوری هم زمان انتظار سریع ترمی گذرد و هم به کارهای دیگری غیر از انتظار رسیده ایم. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از نکات جالب برای مدیرت زمان انتظار بگوییم.

با این 8 کار زمان های مرده را مدیریت کنید

از زمان انتظار برای سرگرمی بهره ببرید

می توانید در این زمان سرگرمی کنید؛ بازی های گوشی تان را انجام دهید، سایت های مختلف را بخواهید، موسیقی گوش دهید، کتاب بخوانیدو یا با فرد کناری تان صحبت کنید.

برای بقیه روز برنامه ریزی کنید

گاهی آنقدر سرمان شلوغ است که وقت نمی کنیم با آرامش خیال در جایی بنشینیم و برای انجام کارهای روزانه برنامه ریزی کنیم ولی این انتظار، فرصتی خالی را به ما می دهد تا لیستی از کارهای امروز را تهیه کنیم و با اولویت بندی تا شب آن ها را به ترتیب انجام دهیم.

به دوستانتان زنگ بزنید

اگر در ساعت های کاری نمی توانید به کسی زنگ بزنید و بعد از کار هم حس و حال انجام این کار را ندارید زمان انتظار برترین فرصت برای زنگ زدن و حال و احوال با دوستان و اقوام است.

سمت دیگر مغزتان را ورزیده کنید

حتما می پرسید برای این کار باید چه کار کرد؟ شعر بگویید، داستان بسازید، به عکس های اینترنت نگاه کنید، سودوکو حل کنید، کنسرت رزرو کنید.

از امکانات مختلف گوشی تان سر در بیاورید

این تلفن های هوشمندی که هر روز با آن ها سروکار داریم قابلیت های زیادی دارند که شاید تا به حال وقت نکرده اید با آن ها آشنا شویم پس از این فرصت طلایی انتظار بهره ببرید و برنامه های کاربردی تان را بیشتر بشناسید تا با استفاده از آن ها زندگی راحت تری داشته باشید.

با کسی حرف بزنید

گاهی با حرف زدن با همین افراد غریبه چیزهایی را یاد می گیرید که در زندگی به کارتان می آید شاید در حین حرف های او با پزشکی کاربلد و یا رستورانی خوشمزه آشنا شوید که بعدها گذرتان به آن ها بیفتد. وقتی گرم صحبتی لذتبخش با فرد کناریتان هستید زمان انتظار به سرعت تمام می گردد و شاید حتی دوست داشته باشید که این زمان انتظار هرگز تمام نگردد!

فکرتان را پرواز دهید

خیال بافی کنید، دوست داشتید الان چه موقعیتی در جهان داشتید؟ به خیالتان شاخ و برگ دهید و همه جزئیات زندگی خیالی تان را در فکر ببینید اینطوری هم به آرامش فکر می رسید و هم ایده های جدیدی برای ادامه زندگی پیدا می کنید.

به نعمت های خود فکر کنید

در زندگی های پرمشغله امروز معمولا وقت و فکر آرامی برای شمردن نعمت هایمان نداریم اما این زمان انتظار وقت خوبی است تا به تک تک نعمت هایی که داریم فکر و برای همه کسانی که باعث اتفاق های خوب زندگی مام شده اند دعای خوب کنیم. مطمئنا همه ما نعمت های زیادی داریم که می توانیم در این فرصت بابت آن ها از خدا تشکرکنیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4764

به "با این 8 کار زمان های مرده را مدیریت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 8 کار زمان های مرده را مدیریت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید