باتری های آینده از دل اقیانوس به دست می آیند

به گزارش دور زمین، بسیاری از پژوهشگران سعی دارند مواد قوی و کم هزینه برای ساخت باتری های آینده را از دل اقیانوس ها پیدا نمایند.

باتری های آینده از دل اقیانوس به دست می آیند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ورج، شکی نیست که باتری های آینده، بسیار بادوام تر از باتری های کنونی خواهند بود. بدون وجود باتری هایی که انرژی را ذخیره می نمایند، انرژی های تجدیدپذیر، قابل اطمینان نخواهند بود. ساخت باتری هایی که بتوانند سرعت وقوع بحران های اقلیمی را کاهش دهند، هزینه های بسیاری به همراه دارد. پژوهشگران سراسر دنیا برای ساخت باتری های قدرتمند، به حفاری عمق اقیانوس پرداخته اند تا شاید فرصتی برای درک کمبودهای باتری های کنونی پیدا نمایند.

پژوهشگران برای ساخت باتری هایی که بتوانند نیروی خودروهای الکتریکی، رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند را تامین نمایند، به فلزهای گوناگونی از جمله کبالت (cobalt) احتیاج خواهند داشت. شرکت های بزرگی مانند گوگل، اپل، دل، مایکروسافت و تسلا متهم شده اند که مسئول مرگ بچه هایی هستند که به کار در معادن کبالت گماشته شده اند.

این شرکت ها به همراه فعالان حوزه محیط زیست و حقوق بشر، در جستجوی یافتن جایگزین برای کبالت هستند. یکی از روش های جدیدی که برای جایگزینی پیشنهاد شده، رجوع به آب های عمیقی است که ذخایر قابل توجهی از کبالت، مس، منگنز و نیکل هستند و شاید بتوانند نیروی لازم را برای ابزار آینده تامین نمایند.

مضرات سوزاندن سوخت های فسیلی و تاثیر استخراج از معدن های زمینی، فراتر از حد تصور است؛ اما نمی توان گفت که هزینه غارت اقیانوس چقدر خواهد بود. دنیا زیر اقیانوس ، سرشار از پدیده ها و انتخاب های نامشخص است؛ اما تقابل میان گزینه های انتخابی را نیز نمی توان نادیده گرفت. بحران اقلیمی، کار طاقت فرسا، خطرات بی اندازه و مسائل دیگری از این دست نیز باید در نظر گرفته شوند؛ در نتیجه، پاسخ به سوالاتی مانند زمان رسیدن به هدف و میزان خطرات و مزایای این روش، کار ساده ای نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2316

به "باتری های آینده از دل اقیانوس به دست می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری های آینده از دل اقیانوس به دست می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید