اولین بزرگراه برقی شده آلمان برای تردد کامیون ها

به گزارش دور زمین، به دنبال اعلام موافقت مقامات ایالت هسه آلمان در آگوست سال 2017 برای بهره برداری از اولین بزرگراه برقی شده، خاتمه این طرح به بهره برداری رسید.

اولین بزرگراه برقی شده آلمان برای تردد کامیون ها

با تور آلمان از پیشرفته ترین کشور اروپایی دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، به دنبال اعلام موافقت مقامات ایالت هسه آلمان در آگوست سال 2017 برای بهره برداری از اولین بزرگراه برقی شده، انتها این طرح به بهره برداری رسید.

راه اندازی این بزرگراه در قالب افزوده شدن یک خط به بزرگراه موجود با دکل های برقی و سیم برای اتصال به کامیون ها با همکاری شرکت زیمنس انجام شده است.

کاهش آلودگی محیط زیست و ترویج استفاده از خودروهای غیربنزین سوز و غیردیزلی از جمله اهداف این طرح اعلام شده است. حرکت کامیون ها در این بزرگراه برقی شده موجب صرفه جویی در مصرف سوخت نیز می گردد.

زیمنس برای اولین بار ایده اجرای این طرح را در سال 2012 عنوان نمود تا کامیون های دوگانه سوز برقی و دیزلی بتوانند در بزرگراه های برقی شده با سرعت حداکثر 90 کیلومتر در ساعت حرکت نمایند. این شرکت طرح های مشابهی را برای اجرا در سوئد و آمریکا در دست اجرا دارد.

اتوبان برقی شده این شرکت در آلمان یک راستا 10 کیلومتری را در بر می گیرد که از فرودگاه فرانکفورت تا Zeppelinheim امتداد می یابد. در صورت اجرای پیروز این طرح، امکان توسعه و استفاده گسترده تر از آن در دیگر نقاط آلمان وجود دارد.

بر اساس محاسبات زیمنس، اگر تنها 30 درصد از ترافیک کامیون های آلمان با استفاده از این فناوری راهنمایی گردد، میزان دی اکسید کربن تولیدی در این کشور تا 6 میلیون تن کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1799

به "اولین بزرگراه برقی شده آلمان برای تردد کامیون ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین بزرگراه برقی شده آلمان برای تردد کامیون ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید