انتقاد شدید لهستانی ها از فدراسیون جهانی والیبال، میهمانی شبانه کشورهایی آسیایی و آفریقایی در المپیک

به گزارش دور زمین، شیوه جدید صعود تیم های ملی والیبال به المپیک که بر اساس رنکینگ جهانی تیم هاست، مورد انتقاد شدید کشورهای اروپایی به ویژه لهستانی ها واقع گردیده است.

انتقاد شدید لهستانی ها از فدراسیون جهانی والیبال، میهمانی شبانه کشورهایی آسیایی و آفریقایی در المپیک

به گزارش خبرنگاران، نحوه صعود تیم های مختلف به مسابقات والیبال بازی های المپیک 2020 با تغییر کامل نسبت به دوره های گذشته توسط فدراسیون دنیای والیبال اعلام شد.

تا پیش از این، 3 تیم برتر جام دنیای و سپس تیم های برتر رقابت های قاره ای می توانستند جواز حضور در المپیک را کسب نمایند اما شیوه جدید که بر اساس رنکینگ دنیای تیم هاست، مورد انتقاد شدید کشورهای اروپایی به ویژه لهستانی ها واقع گردیده است. لهستانی ها معتقدند با عنوان قهرمان 2 دوره متوالی مسابقات دنیای باید در المپیک 2020 حاضر باشند.

وویچخ دژیزگا، ملی پوش پیشین والیبال لهستان و گزارشگر فعلی والیبال این کشور از بازیکنان و مربیان خواسته علیه این شیوه جدید، متحد گردیده و قیام نمایند. او می گوید: مسئولان فدراسیون دنیای، خواب خوش را از چشم ما گرفته اند. همه دنیا در حال حاضر عصبانی هستند نه تنها به خاطر اینکه ما قهرمان دنیا هستیم بلکه چون مقامات فدراسیون دنیای قول داده بودند که تقویم مسابقات را کمی سبک نمایند. آیا کسی مسئول مسابقاتی خواهد بود که برای بازیکنان آفریقایی یا شاید بازیکنان ضعیف آسیایی مثل یک میهمانی شبانه است؟ این خیلی بد است.

کرشتوف ایگناچاک، دیگر ملی پوش پیشین لهستان هم گفته که طرفداران والیبال قطعاً از دیدن تیمی مثل سنگال در المپیک لذت نخواهند برد.

رسانه های لهستانی هم این سوال را مطرح نموده اند که اگر جام دنیای 2019 به عنوان مسابقات انتخابی المپیک نیست، اصلاً چرا باید برگزار گردد؟! یکی از رسانه های لهستانی نوشته است: فدراسیون دنیای والیبال در مورد المپیک، مثل یک سیرک و بلکه بدتر عمل نموده است. مسئولان FIVB هم با وجود تماس های مکرر جامعه والیبال، حاضر نشدند، فرمت مسابقات انتخابی را عوض نمایند. آیا دو عنوان قهرمانی متوالی دنیا توسط لهستان برای جلب توجه فدراسیون دنیای کافی نیست؟ المپیک بدون قهرمان دنیا به چه شکل خواهد بود.

توماش ووژتوویش، ملی پوش والیبال لهستان در سال 1976 که به عنوان قهرمانی دنیا در این سال رسید نیز گفت: ما باید باهوش باشیم و بازیکنان اصلی خود را به جام دنیای نفرستیم. متاسفانه عده ای پدربزرگ در فدراسیون دنیای برای آینده این ورزش تصمیم می گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 676

به "انتقاد شدید لهستانی ها از فدراسیون جهانی والیبال، میهمانی شبانه کشورهایی آسیایی و آفریقایی در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید لهستانی ها از فدراسیون جهانی والیبال، میهمانی شبانه کشورهایی آسیایی و آفریقایی در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید