با جزیره های اسپورادس یونان آشنا شوید

به گزارش دور زمین، طبق افسانه‌ها، خدایان، جزیره‌های اسپورادس (Sporades) یونان را با پرتاب کردن سنگ‌های رنگی در دریای اژه ساخته‌اند. این افسانه در نام این جزیره‌ها "اسپورادس" به معنی "پراکنده" و در رنگ تپه‌های سرسبز، آب‌های آبی کبود و سواحل شنی‌اش منعکس شده است.

با جزیره های اسپورادس یونان آشنا شوید

مجمع‌الجزایر اسپورادس که در شرق سواحل یونان قرار دارد، متشکل از چهار جزیره است که هر کدام تجربه‌ی سفری منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. از اسکیاتوس پر هیاهو با سواحل زیبا و زندگی شبانه‌ی فعالش تا مناظر بدیع جزیره‌ی اسکایروس دور افتاده، جزایر اسپورادس چیزی خاص برای ارائه به هر بازدیدکننده‌ای که در تور یونان در جستجوی تفریحات به یاد ماندنی است دارند.

جزیره اسکایروس (Skyros) یونان

اسکایروس، جنوبی‌ترین و بزرگترین جزیره‌ی اسپورادس، مکانی متناقض به نظر می‌رسد. در حالی که بیش از 300 کلیسا در این جزیره وجود دارد، اکثر آن ها خصوصی هستند. با این که این جزیره دارای سواحل زیبای زیادی است، امکانات رفاهی لوکس موجود در دیگر جزایر یونان را ندارد. حتی مناظر جزیره نیز ترکیب نامتجانس کوه‌های سنگی، جنگل و زمین‌های کشاورزی است. با بودن قلعه‌ی مربوط به قرن 13 میلادی، روستای مربوط به عصر برنز، یک صومعه‌ی مربوط به روم شرقی و یک سیاهچال ونیزی، ماجراجویی در تاریخ فرهنگی متنوع و منحصر به فرد جزیره بخشی از جذابیت‌های سفر به اسکایروس است.

جزیره اسکوپلوس (Skopelos) یونان

جزیره‌ی دوست داشتنی اسکوپلوس پرجمعیت‌ترین جزیره‌ی اسپورادس است و بومیان آن تلاش می کنند که مطمئن شوند محبوبیت روز افزون این جزیره به عنوان یک مقصد گردشگری، زیبای‌های طبیعی آن جا را از بین نمی‌برد. این تصمیم زمان فیلمبرداری فیلم “Mamma Mia!” در سال 2008، که زیبایی‌ها و جذابیت‌های این جزیره را به جهانیان نشان داد، در بوته‌ی آزمایش قرار گرفت. با وجود هجوم بازدیدکنندگان جدید، اسکوپلوس یکی از زیباترین جزایر دریای اژه باقی مانده و مملو از سواحل زیبا، بیش از 350 کلیسا و مجموعه‌ای از رستوران‌های دنج، کافه‌های ساده و هتل‌های کوچک است. خانه‌های سفید کنار تپه که مزین به تزئینات رنگی هستند، به زیبایی اسکوپلوس آفتابی می‌افزایند.

جزیره اسکیاتوس (Skiathos) یونان

اسکیاتوس، نزدیک‌ترین جزیره‌ی اسپورادس به خشکی یونان و یکی از در دسترس‌ترین جزایر برای بازدیدکنندگان تور یونان است. با بیش از 50 ساحل و مجموعه‌ی وسیعی از هتل ها، رستوران و کافه‌ها، پرطرفدارترین منطقه‌ی توریستی در اسپورادس است. اکثر افراد برای سواحل زیبا به اسکیاتوس می‌آیند و در این جزیره سواحل شنی زیبا و طولانی‌ای برای آنها وجود دارد. سواحل جنوبی، آب آرامی دارند که برای شنا و ورزش‌های آبی مانند کایاک‌سواری و قایق پارویی فوق‌العاده هستند. سواحل شمالی اسکیاتوس که به وسیله‌ی باد جارو شده‌اند، چندان پر هیاهو نیستند. درون این سواحل شمالی که تنها توسط قایق قابل دسترسی هستند، نزدیک به چندین غار دریایی زیبا وجود دارد که ارزش ماجراجویی دارند.

جزیره آلونیسوس (Alonissos) یونان

جزیره آلونیسوس که به اندازه‌ی دیگر جزایر اسپورادس توسعه یافته نیست، لیست بلند بالایی از جاذبه‌های طبیعیش را به رخ می‌کشد و با داشتن مسیرهای گسترده‌، ماجراجویان را به خود جذب می‌کند. به عنوان مرکز پارک ملی دریایی، آب‌های حفاظت شده‌ی اطراف آلونیسوس شفاف است. ساحل سنگ ریزه‌ای مگالی آموس (Megali Ammos) برای شنا کردن فوق‌العاده است و با این که این ساحل نزدیک پاتیتیری (Patitiri)، بندر اصلی جزیره، قرار دارد، بازدیدکنندگان هستند و یک ساحل خلوت برای خودشان. با نمایشگاه‌هایی که فرهنگ محلی جزیره را نمایش می‌دهند، موزه‌ی سنتی آلونیسوس در پاتیتیری، ارزش بازدید دارد و ورودی‌ آن نیز رایگان است. قایق‌های تفریحی جزیره، مسافران را به جزایر کوچک اطراف می‌برند، مانند کیرا پاناگیا (Kyra Panagia)، که منزلگاه صومعه‌های قرن دهم میلادی است و به تازگی بازسازی شده‌اند.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3680

به "با جزیره های اسپورادس یونان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جزیره های اسپورادس یونان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید