ارزیابی تاثیر بازار (LMIA) چیست؟

به گزارش دور زمین، LMIA چیست؟

ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA نسخه جدید و دقیق تری از نظریه قدیمی بازار کار یا LMO است که در ژوئن 2014 جایگزین آن شد. LMIA تاثیراتی که یک نیروی کار خارجی می تواند بر بازار کار کانادا داشته باشد را ارزیابی می نماید، با این هدف که اطمینان حاصل گردد که حضور آن ها در بازار کار بر کارکنان کانادایی تاثیر منفی نخواهد گذاشت. این گواهی توسط سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یا ESDC(با نام سابق HRSDC)، از وزارتخانه های دولتی کانادا که مسئول توسعه، مدیریت و ارائه برنامه ها و خدمات اجتماعی است، صادر می گردد. همچنین برنامه کارکنان خارجی موقت یا TFWP، نسبت به سال های گذشته با دسترسی محدود تری روبرو اند و کارفرمایانی که به دنبال LMIA هستند، در حال حاضر باید اطلاعات بیشتری را ارائه دهند که در ادامه خواهد آمد:

ارزیابی تاثیر بازار (LMIA) چیست؟
  • تعداد کانادایی هایی که برای آن شغل موجود درخواست داده اند. همه موقعیت های شغلی خالی باید 4 هفته قبل از پر کردن فرم LMIA، در آگهی منتشر شوند.
  • تعداد کانادایی هایی که با کارفرما مصاحبه نموده اند.
  • دلایل اینکه افراد کانادایی پیروز به استخدام در آن شغل مورد نظر نشدند.

اگر در خصوص حضور کارکنان خارجی نگرانی هایی مبنی بر اینکه ممکن است تاثیرات منفی قابل توجهی بر بازار کانادا بگذارند، وجود داشته باشد، ESDC درخواست آن ها را پردازش نخواهد کرد. واضح است که چنین سیاستی محدود کننده تر است، بخشی از آن به دلیل اقتصاد نسبتا سست کانادا و نگرانی درباره کاهش شغل به طور کلی است. بخشی دیگر از نگرانی ها هم درباره این است که کانادایی ها ممکن است تاثیر بیشتری را نسبت به کارکنان خارجی موقت بر بازار کانادا داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط کار در کانادا، به قسمت عناوین شغلی و دستمزد در کانادا مراجعه کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2599

به "ارزیابی تاثیر بازار (LMIA) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی تاثیر بازار (LMIA) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید