اردبیل ظرفیت میزبانی از رقابت های بین المللی وزنه برداری را دارد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، افشین عباسی شامگاه جمعه در بازدید از خانه در حال احداث وزنه برداری اردبیل اضافه کرد: برگزاری رقابت های وزنه برداری جوانان کشور در اردبیل نشان داد این استان توانمندی بالایی در زمینه میزبانی و توسعه این رشته در کشور دارد.

اردبیل ظرفیت میزبانی از رقابت های بین المللی وزنه برداری را دارد

وی با بیان اینکه در این راستا میزبانی از رقابت های جام بین المللی فجر را برای سال 98 از فدراسیون درخواست نموده ایم، یادآور شد: این استان با میزبانی مطلوب رقابت های جوانان کشور نظر فدراسیون را جلب کرد، براین اساس امیدواریم این درخواست مورد قبول واقع گردد.

دبیر هیئت وزنه برداری استان با تاکید بر اینکه تاکنون استان تهران و تنها در یک دوره استان خوزستان میزبان رقابت های جام بین المللی فجر بوده اند، توضیح داد: در صورتی که اسپانسر و حامیان مالی برای رقابت ها پیدا کنیم بی شک میزبانی سال 98 را اخذ خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری رقابت های وزنه برداری جوانان کشور در اردبیل طی دوم تا هفتم آبان ماه جاری ادامه داد: این رقابت ها با توجه به میزبانی مطلوب اردبیل از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی برای اولین بار موفق شدیم یکی از رقابت های کشوری را در 10 اوزان برگزار کنیم.

عباسی با اشاره به حضور 160 وزنه بردار جوان از 28 استان کشور در این دوره از مسابقات بیان داشت: هشت تیم از جمله اردبیل در تمام اوزان در این رقابت ها شرکت نموده بودند تا شاهد برگزاری کیفی ترین رقابت های وزنه برداری در سنین جوانان باشیم.

وی با بیان اینکه در این دوره از رقابت ها استان های مازندران، خوزستان و فارس به ترتیب اول تا سوم شدند، متذکر شد: استان اردبیل با بدشانسی محض و با از دست دادن وزنه بردار و امتیاز در دو وزن در این دوره به مقام چهارم دست یافت، این درحالی است که اکر در این دو وزن وزنه برداران اردبیل می توانستند در رتبه زیر یازده قرار گیرند، این استان حتی در سکوی اول قرار می گرفت.

داور بین المللی وزنه برداری با تاکید بر اینکه نفرات برتر این مسابقات در اوزان ده گانه به تیم ملی جوانان کشور دعوت خواهند شد، عنوان نمود: براین اساس پنج تا شش مدال آور استان اردبیل به تیم ملی دعوت خواهند شد که البته امیدواریم با توجه به این تعداد، یک مربی اردبیلی نیز به اردوی ملی دعوت گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1145

به "اردبیل ظرفیت میزبانی از رقابت های بین المللی وزنه برداری را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل ظرفیت میزبانی از رقابت های بین المللی وزنه برداری را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید