احساس تنهایی می کنید؟ در خانه نمانید!

به گزارش دور زمین، اگر احساس تنهایی می کنید به بیرون از خانه بروید. این نتیجه پژوهشی تازه است که نشان می دهد تماس با طبیعت در منطقه ها شهری می تواند احساس تنهایی را تا 28 درصد کاهش دهد.

احساس تنهایی می کنید؟ در خانه نمانید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، در پژوهشی تازه کارشناسان داده هایی را از افرادی که در شهر های سراسر دنیا زندگی می نمایند با استفاده از اپلیکیشن Urban Mind جمع آوری نموده اند که از داوطلبان می خواهد تا به پرسش هایی در خصوص تنهایی، ازدحام بیش از حد جمعیت، محیط طبیعی و مقدار تعاملات اجتماعی پاسخ دهند.

نتیجه این آنالیز که به وسیله پژوهشگران کینگز کالج لندن انجام شده نشان می دهد مکان های طبیعی در شهر ها می توانند احساس تنهایی را در افراد کاهش دهند چرا که باعث ایجاد احساس دلبستگی با آن مکان در فرد می شوند.

داده های این پژوهش از ساکنان صد ها شهر در دنیا جمع آوری شده اند. این نخستین پژوهش درباره احساس تنهایی است که در آن از داده های جمع آوری شده به وسیله یک اپلیکیشن استفاده شده است. نتیجه پژوهش نشان داد زمانی که افراد در جامعه حضور دارند احساس تنهایی تا 21 درصد کاهش می یابد و اگر آنان در طبیعت باشند این مقدار به 28 درصد افزایش می یابد.

در این مطالعه 756 داوطلب بین آوریل 2018 تا مارس 2020 مورد آنالیز قرار گرفتند. نتیجه این پژوهش نشان داد که احساس تنهایی در ارتباط فرد با عوامل اجتماعی و محیطی تغییر می نماید. به طور خاص، تقویت و حفظ فضا های سبز و بهبود پیاده روی در چنین فضا هایی می تواند به کاهش احساس تنهایی در منطقه ها با تراکم جمعیت بالا یاری کند.

یافته های این پژوهش در نشریه Scientific Reports منتشر شده اند.

تنهایی یک مشکل عمده در حوزه بهداشت عمومی قلمداد می گردد و پژوهش ها نشان می دهند که می تواند خطر مرگ را در افراد بیش از آلودگی هوا و چاقی افزایش دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4722

به "احساس تنهایی می کنید؟ در خانه نمانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس تنهایی می کنید؟ در خانه نمانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید