احتمال وقوع سیلاب در بعضی استان ها

به گزارش دور زمین، کارشناس هواشناسی گفت: در بعضی استان های کشور به سبب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

احتمال وقوع سیلاب در بعضی استان ها

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور اظهار کرد: طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ رخ می دهد.

وی اضافه نمود: امروز در استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، قم، مرکزی، همدان، لرستان، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و وقوع تگرگ وجود دارد.

نقشینه با اشاره به اینکه روز سه شنبه از میزان ناپایداری در نوار غربی کشور کاسته می گردد، بیان کرد: این در حالی است که در سایر مناطق کشور کماکان بارش تداوم دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران اطلاع داد و گفت: روز چهارشنبه در شمال غرب، بخش هایی از شرق، جنوب و بعضی نقاط از استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و روز پنج شنبه در استان های نوار شمالی و بخش هایی از رگبار خواهیم داشت که گاهی این رگبار ها با رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ همراه خواهد بود.

وی از افزایش دما تا روز های سرانجامی هفته برای بیشتر مناطق کشور اطلاع داد.

نقشینه درباره آخرین شرایط آب و هوای تهران بیان کرد: طی 5 روز آینده برای تهران آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری و فرایند افزایش دما در تهران طی 5 روز آینده پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شب در نقاطی از تهران بویژه ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهیم داشت و روز پنج شنبه نفوذ سامانه بارشی به استان منجر به افزایش ابر، رگبار و وزش باد شدید می گردد.

او در سرانجام بیشینه دمای امروز مهرآباد 23 درجه سانتی گراد، دوشنبه 25 درجه و چهارشنبه و پنج شنبه 27 درجه سانتی گراد بیان کرد و گفت: کمینه دمای مهرآباد 13 درجه و شمیرانات 10 درجه سانتی گراد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2601

به "احتمال وقوع سیلاب در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع سیلاب در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید