اجاره دلاری آپارتمان در تهران

به گزارش دور زمین، خبرنگاران- اجاره خانه دلاری در تهران ماجرای جدیدی نیست. اگر سری به گوگل بزنید، با مطالبی قدیمی درباره مشتریان خارجی این نوع واحد ها و قانونی بودن یا نبودن معاملات دلاری در بازار مسکن روبرو می شوید، اما فارغ از تمام مباحث آنالیز های خبرنگاران نشان می دهد منطقه یک تهران به بورس اجاره خانه دلاری در مرکز تبدیل شده است.

اجاره دلاری آپارتمان در تهران

به گزارش خبرنگاران، مالک واحد نوساز و 360 متری در زعفرانیه ماهانه پنج هزار دلار اجاره دریافت می نماید و خبری از پول پیش نیست. با احتساب دلار 28 هزار تومانی مبلغ اجاره این واحد را باید 140 میلیون تومان طی ماه درنظر بگیریم. البته اجاره خانه دلاری فقط به منطقه یک محدود نمی گردد و پای این نوع فایل ها به دیگر نقاط تهران هم باز شده است. مثلا سمت خیابان آزادی واحد 60 متر با عمر بنا 16 سال به صورت دلاری اجاره داده می گردد که مبلغ دقیق آن بعد توافق با مستاجر تعیین خواهد شد.

اجاره دلاری آپارتمان در شمال تهران

آپارتمان هایی که به صورت دلاری در تهران اجاره داده می شوند، اغلب در منطقه یک قرار دارند. آپارتمان 115 متری در برج نوساز و 13 طبقه در محله محمودیه تهران به خارجی ها اجاره داده می گردد که مالک این واحد ماهانه دو هزار و 200 دلار از مستاجر خود طلب می نماید.

با احتساب دلار 28 هزار تومانی، رقم دریافتی صاحبخانه در ماه معادل 61.5 میلیون تومان است. واحدی که دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور دارد و از دیگر امکانات موجود در این برج می گردد به استخر، سونا و جکوزی اشاره نمود. حوالی جردن واحد نوساز دیگری به خارجی ها اجاره داده می گردد که مبلغ کرایه ماهانه آن نصف مورد قبلی یعنی هزار و 100 دلار است. این واحد 130 متری دارای سه اتاق خواب است و آسانسور، پارکینگ و انباری از امکانات آن محسوب می گردد. در همین جردن خارجی ها می توانند با کمتر از هزار دلار اجاره نشینی در مرکز ایران را تجربه نمایند.

مالک واحد 90 متری با عمر بنا 15 سال ماهانه 700 دلار اجاره دریافت می نماید که باید این رقم را معادل 20 میلیون تومان درنظر بگیریم. دوتا اتاق خواب در این واحد دیده می گردد و دارای پارکینگ، انباری و آسانسور است. یکی از گران ترین فایل هایی که پیدا کردیم مربوط به واحدی 360 متری در زعفرانیه است. رقم اجاره ماهانه این واحد در آگهی پنج هزار دلار معادل 140 میلیون تومان است. تقریبا با همین رقم هایی که گفتیم مورد های زیاد دیگری در منطقه یک تهران به چشم می خورد که جزئیات آن را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

اجاره دلاری آپارتمان مسکونی در شمال تهران

موقعیت

متراژ

سن بنا

قیمت

محمودیه

115 متر

نوساز

دو هزار و 200 دلار

جردن

130 متر

نوساز

هزار و 100 دلار

جردن

90 متر

15 سال

700 دلار

زعفرانیه

360 متر

نوساز

پنج هزار دلار

ولنجک

177 متر

شش سال

سه هزار دلار

پارک وی

140 متر

18 سال

توافقی

جردن

252 متر

هفت سال

هزار و 800 دلار

خیابان کاج آبادی

175 متر

10 سال

هزار و 750 دلار

اجاره دلاری آپارتمان در سایر نقاط تهران

اجاره دلاری آپارتمان در تهران فقط مختص منطقه یک نیست و در دیگر نقاط مرکز فایل های زیادی برای خارجی ها وجود دارد. مثلا آپارتمان 150 متری در خیابان خرمهشر یکی از همین گزینه ها است که رقم دریافتی اجاره آن بعد از توافق با مستاجر تعیین می گردد.

شخصی که این آگهی را تنظیم نموده مقابل سن بنا از عبارت قدیمی ساز استفاده و به نبود آسانسور در آپارتمان اشاره نموده است. یا مثلا در فاز سوم شهرک غرب آپارتمان قدیمی ساز دیگری با متراژ 200 متر و سه اتاق خواب وجود دارد که مستاجر آن باید خودش را برای پرداخت دو هزار و 500 دلار در ماه آماده کند. این برج دارای 26 طبقه است و آسانسور، انباری و پارکنگ دارد.

سمت خیابان آزادی واحد 60 متری به خارجی ها اجاره داده می گردد که رقم دقیق کرایه آن به صورت توافقی خواهد بود. این یکی طبقه چهارم آپارتمان است، اما آسانسور ندارد. در خیابان شریعتی واحد 300 متری دیگری وجود دارد که مبلغ اجاره آن به صورت یورو و توافقی محاسبه می گردد.

اجاره دلاری آپارتمان مسکونی در سایر نقاط تهران

موقعیت

متراژ

سن بنا

قیمت

خیابان خرمهشر

150 متر

قدیمی ساز

توافقی

فاز سوم شهرک غرب

200 متر

قدیمی ساز

دو هزار و 500 دلار

خیابان آزادی

60 متر

16 سال

توافقی

خیابان شریعتی

300 متر

18 سال

توافقی

منبع: فرارو
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5127

به "اجاره دلاری آپارتمان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره دلاری آپارتمان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید