اثرات مرگبار نشستن طولانی مدت پای اینترنت

به گزارش دور زمین، حتی اگر مرتب ورزش کنید، نشستن پای اینترنت خطر مرگ را به میزان 40 درصد افزایش می دهد.

اثرات مرگبار نشستن طولانی مدت پای اینترنت

به گزارش خبرنگار آیا تابحال توجه نموده اید همچنان که در حال مرور صفحات اینترنت و شبکه های مجازی هستید، چند ساعت از وقت خود را صرف می کنید. مطالعات محققان نشان می دهد نشستن پای اینترنت بیش از 6 ساعت در روز خطر مرگ را به میزان 40 درصد افزایش می دهد.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه تورنتو حتی اگر مرتب هم ورزش کنید نشستن به مدت 8 تا 12 ساعت یا بیشتر در روز منجر به بیماری های قلبی، سرطان و مرگ زودرس می گردد.

چه در دفتر کار و چه در خانه، مرور وب معمولاً همراه با کم تحرک بودن است. آنچه که درباره خطر نشستن بیش از حد در یافته های علمی تکان دهنده است، این است که حتی با صرف یک زمان کوتاه از روز خود در وبگردی های اینترنتی، صدمه ای بر بدن وارد می گردد که ساعت ها رفتن به سالن ورزشی نمی تواند خسارت آن را خنثی کند.

میز ایستاده و میز های تردمیل که در محل کار و هم در منزل مورد استفاده قرار می گیرند از جمله بعضی از روش های جدید و مرسوم هستند که می توانید با استفاده از آن ها تحرک خود را در طول روز افزایش دهید. اگر این امکان پذیر نیست، می توانید یک برنامه را بارگیری کنید یا از وب سایتی بهره ببرید که دارای تایمر باشد و به شما هشدار دهد تا از ادامه کار با اینترنت و رایانه خودداری کنید و حدوداً هر نیم ساعت به مدت دو دقیقه قدم بزنید.

خوردنی هایی که ویروس سرماخوردگی را در نطفه خفه می نمایند

پرتوی نور آبی که از صفحه نمایش تلویزیون، رایانه و تلفن های هوشمند ساطع می گردد، می تواند خواب شما را مختل کند. قرار دریافت در معرض نور آبی، زیرا این پیغام را به بدن شما می فرستد که هنوز روز است، بنابراین ملاتونین که هورمون خواب است را تحت تأثیر قرار داده و باعث اختلال خواب می گردد.

کج کردن سر با زاویه های غیرطبیعی برای نگاه کردن به تلفن هوشمند، فشار بسیاری به گردن شما وارد می نماید که می تواند به اندازه کافی شدید باشد تا باعث آسیب دائمی به آن گردد.

وزن متوسط سر یک شخص که به طور طبیعی به صورت راست قرار گرفته است، 10 تا 12 پوند است، اما هنگامی که فرد سر خود را به اندازه 60 درجه کج نموده باشد، آن فشار وزنی روی ستون فقرات به 60 پوند افزایش می یابد. برای پیشگیری از آسیب فشار وارد شده بر گردن، سعی کنید هر چه به جای متن مکالمه تلفنی برقرار کنید، یا حداقل استراحت کنید و از گذراندن وقت زیاد برای کار با تلفن خود اجتناب کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2162

به "اثرات مرگبار نشستن طولانی مدت پای اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات مرگبار نشستن طولانی مدت پای اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید