آموزش فنی&zwnjوحرفه&zwnjای از برچسب درجه دوم بودن رنج می&zwnjبرد ، تصویب نوع سوم آیین&zwnjنامه ارتقا در دانشگاه

به گزارش دور زمین، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: هنوز آموزش فنی وحرفه ای از برچسب آموزش درجه دوم رنج می برد و تاحدممکن از پذیرفتن دانشجویان مستعد محرومیم.

آموزش فنی&zwnjوحرفه&zwnjای از برچسب درجه دوم بودن رنج می&zwnjبرد ، تصویب نوع سوم آیین&zwnjنامه ارتقا در دانشگاه

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در برنامه گرامیداشت هفته پژوهش که صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار گردید، گفت: دو واژه فنی و حرفه ای تعیین می نماید که ماموریت های دانشگاه چه باید باشد. معتقدم که پژوهش در دانشگاه های فنی و حرفه ای معنای خاص پیدا می نماید و این معنا را از همین دو واژه می توان استخراج کرد که این دانشگاه، دانشگاهی ماموریت گراست و پژوهش ها باید در راستای ماموریت های ما باشد.

وی با بیان اینکه نوع سوم آیین نامه ارتقا در هیئت امنای دانشگاه تصویب شده و جزئیات آن در حال اصلاح است، مطرح کرد: در هفته پژوهش ما باید راستا خودمان را بشناسیم و اگر قرار باشد مانند سایر دانشگاه های نظری باشیم همه سرمایه را هدر داده ایم.

صالحی عمران ادامه داد: هدف اصلی ما تربیت نیروی تکنسین حرفه ای است. اساس آموزش در این دانشگاه پاسخگویی به بازار کار است. بسیاری از حرفه ها و مشاغل در حال نابودی است و بعضی مشاغل در حال پدید آمدن هستند. از این رو برای راه اندازی هر رشته و هر درس مطالعه آینده پژوهشی و اشتغال آن در زمان حال و آینده ضروری است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: هنوز آموزش فنی وحرفه ای از برچسب آموزش درجه دوم رنج می برد. از این رو ما از پذیرفتن دانشجویان مستعد تاحدممکن محرومیم لذا برچسب درجه دوم زدن به دانشگاه فنی و حرفه ای باید فرهنگ سازی گردد از طرف دیگر پتانسیل های خوبی در این دانشگاه وجود دارد که امیدواریم با همکاری وزارت علوم بتوانیم آموزش عالی مهارتی را بیش از پیش در کشور ارتقا دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3547

به "آموزش فنی&zwnjوحرفه&zwnjای از برچسب درجه دوم بودن رنج می&zwnjبرد ، تصویب نوع سوم آیین&zwnjنامه ارتقا در دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش فنی&zwnjوحرفه&zwnjای از برچسب درجه دوم بودن رنج می&zwnjبرد ، تصویب نوع سوم آیین&zwnjنامه ارتقا در دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید