آشنایی با انواع شانه؛ آنالیز 10 مدل مختلف شانه مو

به گزارش دور زمین، شانه ها ابزارهایی ضروری برای حفظ موهای سالم و زیبا هستند. آن ها در اشکال و میزان های مختلف وجود دارند و هر کدام برای هدف خاصی طراحی شده اند. هنگام انتخاب شانه مناسب برای موهای خود، مهم است که نوع مو و مدل مویی را که می خواهید به دست آورید در نظر بگیرید. در این مقاله، هدایت جامع برای آشنایی با انواع شانه و برترین کاربردهای هر یک از آن ها برای انواع مو را می خوانید.

آشنایی با انواع شانه؛ آنالیز 10 مدل مختلف شانه مو

آشنایی با انواع شانه بر اساس جنس آن ها

شانه ها را می توان بر اساس جنس ماده سازنده و شکل آن ها دسته بندی کرد. انواع برس و شانه بر اساس جنس ماده سازنده آن ها به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند.

1. برس و شانه پلاستیکی

پس از آشنایی با انواع شانه و برس از جنس پلاستیک، احتمالا متوجه خواهید شد که این نوع برس و شانه سبک وزن و ارزان هستند. شانه های پلاستیکی برای موهای صاف و ظریف مناسب هستند. به همین علت، معمولا انواع شانه مو مردانه از جنس پلاستیک ساخته می شوند. بااین حال، ممکن است این نوع شانه ها باعث شکستگی موها شوند.

2. شانه ها و برس های فلزی

این نوع شانه و برس هم برای موهای صاف و ظریف مناسب است و دوام و ماندگاری طولانی دارد. با وجود این، ممکن است هنگام استفاده شانه فلزی همراه با ابزارهای حرارتی به موها آسیب برسد.

3. شانه و برس چوبی

این نوع برس و شانه اثر ملایمی روی مو و پوست سر دارد، روغن های طبیعی را جذب می نماید و به توزیع یکنواخت آن ها یاری می نماید. برس ها و شانه های چوبی برای موهای مجعد و وز مناسب هستند.

4. برس ساخته شده از موهای طبیعی گراز

برس هایی که از موهای طبیعی گراز ساخته می شوند به توزیع روغن های طبیعی مو و ایجاد ظاهری درخشان و صیقلی برای موها یاری می نمایند. این مدل برس هم برای انواع مو به ویژه موهای مجعد و وز مناسب است.

دسته بندی انواع برس و شانه بر اساس شکل آن ها

شانه ها و برس ها در اشکال و میزان های مختلفی ساخته می شوند. آشنایی با انواع شانه و استفاده درست از آن ها به شما یاری می نماید تا موهای لطیف و درخشان داشته باشید. از آنجایی که همه شانه ها و برس ها یکسان ساخته نمی شوند، باید ابزاری را انتخاب کنید که با ساختار و ضخامت موهای شما هماهنگ باشد.

شانه همه منظوره

اگر فقط یکی از انواع مختلف شانه را در کشوی برس های خود داشته باشید، احتمالا آن شانه یک شانه همه منظوره است. این شانه با میزان میانه بری موهای ظریف تا میانه مناسب است و می توان آن را برای موهای مردانه، زنانه و بچگانه به کار برد.

شانه های همه منظوره در میزان ها، رنگ ها و از جنس مواد مختلف فراوری می شوند. از سوی دیگر، انواع 17 سانتی متری این شانه ها دو طرف دارند. یک طرف آن ها با دندانه های پهن برای باز کردن گره موها و طرف دیگر برای شانه کردن سریع موها مناسب است. دندانه های ریز این شانه ها برای کارهای دقیق تر مانند نهایی کردن مدل موها هنگام چیدن آن ها نیز به کار می رود.

شانه دندانه پهن

علاوه بر شانه همه منظوره فقط شانه دندانه پهن با دندانه هایی با فاصله زیاد و محکم است که عمدتا برای باز کردن گره موها به کار می رود. از آنجایی که دندانه های این شانه از یکدیگر فاصله بسیاری دارند، ظریف ترین گره های مو را از بین نمی برند اما برای شانه کردن موهای خیس ایده آل است. شانه دندانه پهن در مقایسه با شانه دندانه ظریف، به طرز قابل توجهی لابه لای موهای شما گیر می نماید و باعث کشیده شدن آن ها می گردد.

اگر می خواهید از این نوع شانه به روشی تازه بهره ببرید، با شانه دندانه پهن زیر دوش موهای خود را شانه بزنید. بعلاوه، می توانید پس از استفاده از نرم نماینده مو از این مدل شانه بهره ببرید تا به پخش شدن یکنواخت نرم نماینده در تمام تارهای موی خود یاری کنید.

شانه دم باریک

یکی دیگر از شانه هایی که ممکن است آن را زیاد دیده باشید، شانه دم باریک است. این شانه معمولا در سالن های آرایشی یا آرایشگاه ها به کار می رود. این شانه برخلاف انواع شانه، دم باریکی دارد و بسیار نازک تر و ظریف تر از سایر شانه ها است. شانه دم باریک با جدا و دسته کردن موها در صورت احتیاج به حالت بخشی موها یاری می نماید. استفاده از این شانه سریع و ساده است و باید آن را یکی از انواع شانه حالت دهنده مو دانست.

شانه دندانه ظریف

دندانه های یک شانه دندانه ظریف بسیار نزدیک به هم هستند. آن ها معمولا نازک ترند و نسبت به شانه های دندانه پهن دوام کمتری دارند. افرادی که موهای عالی دارند باید از این شانه استفاده نمایند چون می تواند به راحتی گره های مو را از بین ببرد. در صورتی که موهای ضخیم یا مجعدی دارید، ممکن است احتیاجی به اضافه کردن این شانه به مجموعه شانه ها و برس های خود نداشته باشید. علاوه براین، فقط زمانی از یک شانه دندانه ریز بهره ببرید که بیشتر گره ها از روی موهای شما باز شده باشند. در این صورت، می توانید از این شانه برای بهبود ظاهر موهای خود بهره ببرید و هر رشته از موها را به درستی مرتب کنید.

شانه جیبی

هر شانه همه منظوره ای که دندانه های ظریف یا پهنی دارد، اگر به میزان کافی کوتاه باشد و در جیب شما جا بگیرد، به عنوان شانه جیبی شناخته می گردد. این شانه یکی از مهم ترین انواع شانه مو مردانه است. مردانی که می خواهند مدل موهای خود را در طول روز ثابت نگه دارند می توانند از شانه جیبی استفاده نمایند.

همان طور که از نام این شانه معین است، زنان نیز می توانند آن را در جیب کیف خود حمل نمایند. این مدل شانه به راحتی در بیشتر کیف های پول یا جیب های زیپ دار جا می گردد. علاوه براین، شانه های جیبی اغلب ضخیم و محکم هستند. به این ترتیب، اگر خم شوند به سادگی نمی شنمایند.

شانه ضد شپش

احتمالا پیش از آشنایی با انواع شانه این نوع شانه را می شناخته اید چون بیشتر ما در دوران کودکی از آن استفاده نموده ایم. شانه ضد شپش که دارای یک دسته شنماینده و دندانه های ظریف دوطرفه است، به بیرون کشیدن شپش در هنگام شانه کردن مو یاری می نماید. این شانه به از بین بردن به موقع و دقیق تخم شپش و شپش یاری می نماید.

برس و شانه شامپوی موی مرطوب

اغلب به ما هشدار داده اند که موهایمان را در حالت خیس شانه نکنیم. اگر از حمام خارج شده اید، پیش از شانه کردن موها آن ها را به حالت نیمه خشک دربیاورید. البته، برای شانه کردن موهای مرطوب می توانید از شانه یا برس شامپوی موهای مرطوب هم بهره ببرید. این شانه یا برس ها دندانه های پهنی دارند و به کسانی که می خواهند بلافاصله پس از شامپو زدن به موهای خود گره موها را باز نمایند عالی هستند.

شانه چنگکی

به این نوع شانه شانه چنگکی گفته می گردد چون دندانه های آن از یکدیگر فاصله زیادی دارند و ضخیم هستند. شانه های چنگکی برای خانم هایی که موهای ظریف و حساسی دارند یا موهایشان دچار ریزش شده یا آن هایی که دوست دارند هر روز موهای خود را با شانه ای سبک آراسته نمایند، برترین و عالی ترین نوع شانه است. بعلاوه، می توانید در کمترین زمان، بدون احساس درد یا فشار آوردن به پوست سر، موهای خود را با سرعت و سهولت شانه کنید.

شانه آرایشگری

افراد زیادی این شانه را در خانه ندارند مگر اینکه بخواهند موهای خود یا یکی از عزیزانشان را به طور مرتب کوتاه نمایند. از آنجایی که معمولا این نوع شانه در یک طرف دندانه های پهن و در طرف دیگر دندانه های ظریفی دارد، به شانه های همه منظوره شباهت دارد. از سوی دیگر، دندانه های این نوع شانه بسیار کوتاه تر از شانه های معمولی است. به این ترتیب، آرایشگر می تواند بدون آسیب رساندن به سر موهای افراد را کوتاه تر کند. در بعضی مواقع، این شانه ها انتهای مخروطی شکل دارند و آرایشگر را هنگام بریدن موهای دور گوش یا پشت گردن هدایت می نمایند. این ویژگی را سایر انواع شانه ندارند.

برس یا شانه گره گشا

یک برس یا شانه یا دندانه های پهن می تواند به باز کردن موهای خیس و دارای رطوبت یاری کند اما اگر می خواهید این کار را با آرامش بیشتری انجام بدهید، جایگزین دیگری هم دارید. دندانه های شانه گره گشا ضخیم تر هم هستند و با یکدیگر فاصله زیادی دارند. بااین حال، بسیاری از این مدل شانه ها دو ردیف دندانه دارند تا گره های بیشتری را در زمان کمتری باز نمایند.

شانه پیک

شانه پیک موی فر یا شانه پوش مو نوعی شانه مخصوص است که برای افرادی که به طور مرتب موهای خود را حالت می دهند برترین گزینه محسوب می گردد. این شانه به بلند کردن قسمتی از مو و نگهداری آن برای ایجاد مدل های مختلف مو یاری می نماید. شانه پیک دندانه های بزرگ و دسته ای کوتاه دارد که مدیریت و حالت دادن سریع مو را ساده تر می نماید. اگر موهایتان مجعد و ضخیم است شانه پیک می تواند برترین دوست شما باشد.

برس تیزینگ

برس تیزینگ یکی از انواع برس مو است که به امتحان کردن مدل های مختلف روی موهای وز و نامرتب یاری می نماید. همان طور که از نام این برس معین است، این برس ابزاری تخصصی محسوب می گردد و برای بلند کردن و بریدن بخش ها یا قسمت هایی از مو در طول فرایند نظافت مو به کار می رود.

علاوه براین، اگر موهای نازکی دارید و می خواهید موهایتان را بلند کنید و پرپشت و پرپیچ وتاب نشان دهید، این برس می تواند یک ابزار فوق العاده مؤثر برای شما باشد.

برس مو بالشتک

برس موی بالشتک یک پایه بیضی شکل با سطح بالشتکی پر شده از هوا دارد که آرایشگران حرفه ای از آن در موارد مختلف استفاده می نمایند. این برس یک ابزار عالی برای آرایش روزانه مو است چون طرحی فشرده دارد و در دست گرفتن آن راحت است. برس بالشتکی زمانی به کار می رود که باید موهای خشک و گره خورده خود را فورا صاف کنید. علاوه براین، اگر موهای شما دارای الکتریسیته ساکن باشند، این مدل برس می تواند به طرز مؤثری الکتریسیته ساکن در موهای شما را جذب کند. بعلاوه، در صورتی که موهای شما مستعد وز شدن و ایستایی هستند، این مدل شانه ممکن است همان چیزی باشد که به آن احتیاج دارید.

شانه دم سنجاقی

این شانه به شانه دم باریک شباهت دارد. بااین حال، تفاوت میان شانه دم سنجاقی و شانه دم باریک در این است که دسته اولی به طرز قابل توجهی نازک تر و ظریف تر است. اگر می خواهید موهای خود را دقیقا از هم جدا کنید، شانه دم سنجاقی ایده آل است. اگر از اتوی صاف نماینده مو استفاده می کنید، این مدل شانه می تواند به صاف کردن موهایتان یاری کند.

شانه دم سنجاقی به شما یاری می نماید تا روی موهای خود به صورت بخش به بخش کار کنید و مطمئن شوید که هیچ موی سرگردانی باقی نمی ماند. به علاوه، از ضربه زدن تصادفی به پوست سر جلوگیری می گردد. در صورتی که می خواهید موهای خود را به صورت بیگودی بپیچید، شانه دم سنجاقی به شما یاری می نماید تا میزان مناسبی از مو را برای هر لایه و سایر کارهای مربوط به مو مانند رنگ کردن آن جمع کنید. درست مانند شانه های مختلف، شانه دم سنجاقی هم ارزان است و می توانید آن را به راحتی تهیه کنید.

شانه دم موشی

دسته تنها چیزی نیست که شانه های دم موشی دارند. دسته بلند و باریک، برش های موی شما را شکل می دهد و صاف می نماید. از دسته شانه دم موشی برای جدا کردن موهای خود در کنار یا در امتداد مرکز سر بهره ببرید تا همواره از نتیجه کار راضی باشید. علاوه براین، این مدل شانه دندانه های ریزی دارد که بخش بخش کردن موها و شانه کردن آن ها را ساده می نماید. ممکن است شانه های دم موشی را به این علت بخرید که به راحتی در دسترس هستند و ظاهر زیباتری دارند یا قیمت آن ها ارزان است. هم مردان، هم زنان و هم بچه ها می توانند از این شانه ها استفاده نمایند.

شانه حالت دهنده

بدون نام بردن از شانه حالت دهنده، هدایت برای آشنایی با انواع شانه کامل نخواهد شد. اگر می خواهید برای نظافت موها ابزارهای متنوعی داشته باشید، باید شانه یا برس حالت دهنده را هم در مجموعه شانه های خود داشته باشید.

کلام آخر

شانه ها بر اساس شکل و ماده سازنده ای که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. آشنایی با انواع شانه به شما یاری می نماید تا هر یک از برس ها و شانه ها را برای مقاصد مناسبی به کار ببرید. انواع مختلف شانه ها و برس ها برای موهای مختلف مناسب هستند. بنابراین، پیش از انتخاب و خرید هر یک از انواع شانه و برس باید هدف خود از استفاده از آن ها را بدانید. به عنوان مثال، شانه هایی که برای حالت دادن موها به کار می روند با شانه هایی که می توانند گره موها را باز نمایند، متفاوت هستند. به همین علت، برای خرید شانه و برس مناسب باید احتیاجهای مو، جنس مو یا هدف خود از استفاده از برس و شانه را معین کنید.

منبع: myhubble, homequirer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6015

به "آشنایی با انواع شانه؛ آنالیز 10 مدل مختلف شانه مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع شانه؛ آنالیز 10 مدل مختلف شانه مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید