آزمون- طارمی، یادآور زوج های کلاسیک تیم ملی

به گزارش دور زمین، بعد از مدت ها دو بازیکن، زوجی را در خط حمله تیم ملی فوتبال ایران شکل داده اند که با همکاری خود، خط دفاع هر تیمی را در جام ملت ها آزار می دهند.

آزمون- طارمی، یادآور زوج های کلاسیک تیم ملی

به گزارش خبرنگاران، در تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا معمولاً زوج هایی وجود داشته اند که با درخشش خود سهم بزرگی در پیروزیت تیم ملی داشته اند. در جام ملت های 1972 حسین کلانی با 5 و علی جباری با 4 گل زمینه دومین قهرمانی تیم ملی را فراهم کردند.

4 سال بعد نیز ناصر نورایی و غلامحسین مظلومی هر کدام با زدن سه گل هم به صورت مشترک آقای گل شدند و هم تأثیر زیادی در سومین قهرمانی ایران در جام ملت ها داشتند. همچنین در سال 80 نیز که ایران پیروز شد به مقام سوم برسد، بهتاش فریبا با 7 گل زده و حسین فرکی با 3 گل درخشش زیادی در آن بازی ها داشتند.

یکی از معروف ترین زوج های تیم ملی ترکیب دایی و عزیزی در جام ملت های 1996 بود. دایی 8 گل به ثمر رساند و عزیزی دو گل. عزیزی و دایی همچنین در طول مسابقات با هم همکاری خوبی داشتند و عزیزی موقعیت های زیادی برای دایی فراهم می کرد. آن مسابقات هم با مقام سوم ایران به خاتمه رسید.

در سال 2004 نیز که ایران باز هم مدال برنز مسابقات را به دست آورد دو بازیکن ایران یعنی علی کریمی و مهدی مهدوی کیا با همکاری خوب خود درون زمین راه رسیدن ایران به مراحل بالایی مسابقات را هموار کردند.

در این چند سال بنا به دلایل مختلف، تیم ملی نه در جام ملت ها پیروز بوده نه زوجی در تیم وجود داشته که بخواهند با درخشش خود ایران را به سکو برسانند اما در این دوره یعنی سال 2019 زوجی در تیم ملی وجود دارد که یادآور زوج های قدیمی تیم ملی هستند. زوج آزمون - طارمی شاید در جام جهانی به دلیل نوع بازی ایران، عملکرد دلخواه طرفداران فوتبال را نداشت اما در جام ملت ها و با بازی تهاجمی تیم ملی، تقریباً مدافعی نبوده که از همکاری آن ها اشتباه ننموده باشد. آزمون 4 گل زده و یک پاس گل داده است. این آمار برای طارمی 3 گل زده و دو پاس گل است. علاوه بر این آن ها با بازی پر فشار خود در یک سوم دفاعی حریف، مدافعان را وادار به بازی پر ریسک و اشتباه می نمایند که همین مساله خط حمله ایران را به خطرناک ترین خط حمله رقابت ها تبدیل نموده است.

البته پیروزیت یک تیم به همکاری میان تمام بازیکنان و کادر فنی بستگی دارد و نمی توان گفت اگر زوج های تهاجمی در تیم نبودند تیم ملی به هیچ مقامی دست پیدا نمی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1546

به "آزمون- طارمی، یادآور زوج های کلاسیک تیم ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون- طارمی، یادآور زوج های کلاسیک تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید