یک وزیر دیگر، خانم نخست وزیر را ترک کرد

به گزارش دور زمین، ایسنا نوشت: وزیر علوم انگلیس در اعتراض به قرارداد پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا استعفا کرد. این ششمین استعفای وزرای انگلیس در اعتراض به این طرح است.

یک وزیر دیگر، خانم نخست وزیر را ترک کرد

سم گیما، وزیر علوم و دانشگاه انگلیس که در سال 2016 طرفدار حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بود، از سمت خود استعفا کرد.

گیما اظهار کرد، طرح توافق ترزا می، نخست وزیر انگلیس به این معنا است که انگلیس صدا و وتوی خود را تسلیم نموده و این نخست وزیر نباید احتمال برگزاری همه پرسی دیگری درباره خروج از اتحادیه اروپا را رد کند.

استعفای این وزیر چالشی دیگر برای ترزا می است که در کوشش است تا قانونگذاران خود را برای تایید این توافق متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر انگلیس در آستانه خروج از اتحادیه اروپا طی چهار ماه آتی با انتقاداتی از سوی همه طرف های روبرو شده است.

گیما در بیانیه استعفای خود که در روزنامه تلگراف منتشر شد، نوشته است: برای من به طرز فزاینده ای روشن شده است که این توافق پیشنهادی در راستای منافع ملی انگلیس نیست و رای مثبت به طرح این توافق، قرار دادن خود در معرض شکست است. ما با در دست نگرفتن سرنوشت ملی خود خواهیم باخت.

ترزا می اظهار نموده است که انگلیس از پروژه فضایی گالیله که رقیب سیستم موقعیت یابی جهانی آمریکا (GPS) است، برای مقاصد دفاعی یا زیرساخت های ملی حیاتی خود استفاده نمی کند.

گیما در بیانیه خود اضافه نمود: مساله گالیله تنها یک پیش بینی از چیزی است که تحت توافق مطرح شده از سوی دولت برای بریگزیت اتفاق خواهد افتاد.

52310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1331

به "یک وزیر دیگر، خانم نخست وزیر را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک وزیر دیگر، خانم نخست وزیر را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید