کنفرانس همدان؛ پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی سرانجام یافت

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، آئین پایانی کنفرانس بین المللی گردشگری کشورهای آسیایی با حضور دبیرکل مجمع گفت وگوهای کشورهای آسیایی، میهمانان خارجی، معاون دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، مسئولان استانی، فعالان گردشگری و خبرنگاران برگزار گردید.

کنفرانس همدان؛ پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی سرانجام یافت

آئین پایانی این اجلاس بین المللی همراه با مارش نظامی، رونمایی از بیانیه اجلاس، قرائت بیانیه به دو زبان فارسی و انگلیسی و اهدای تاج گل به مقام شامخ بوعلی سینا برگزار گردید.

در ادامه مراسم بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی 2018 به توضیح زیر قرائت شد.

جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضای فعال مجمع گفت وگوی همکاری های آسیا، در کنفرانسی که به مناسبت انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 و با حضور نمایندگانی از 16 کشور برگزار گردید، پیام صلح و دوستی خود را به تمامی کشورهای دنیا ارسال می نماید.

گردشگری به عنوان ابزاری برای گفت وگوی سازنده میان تمدن ها می تواند به بسط روابط فرهنگی، بهبود وضعیت اقتصادی جوامع محلی، ایجاد فرصت های شغلی جدید و تقویت دوستی میان کشورهای آسیایی که دارای تمدن کهن و مشترک هستند، کمک شایانی کند.

از اهداف تدوین گردیده در شکل گیری مجمع گفت وگوی آسیا، ایجاد انسجام و همکاری قوی میان کشورها با هدف افزایش قدرت و نقش آنها در سیر تصمیمات جهانی و تاکید بر نقاط مشترک و برطرف اختلافات میان آنهاست.

گردشگری همواره به عنوان پل ارتباطی میان ملت ها به توسعه روابط ماندگار در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، زمینه ای برای تحقق دوستی ها بوده است.

توانمندی های فرهنگی، طبیعی و تاریخی موجود در کشورهای آسیایی، قابلیت بسیار بالایی در امر توسعه گردشگری در آنها ایجاد نموده است.

استفاده از تجربیات موفق در نشست هایی مانند کنفرانس بین المللی همدان 2018 می تواند به معرفی بهتر این ظرفیت ها و همین طور بازتاب آنها در سطح بین المللی کمک کند و لذا شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی همدان 2018، بر برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه گردشگری و مشارکت فعال کشورهای عضو ACD در رویدادهای یکدیگر تاکید کردند.

همدان پایتخت اولین تمدن شکوهمند آریایی و زادگاه شکل گیری تمدن بزرگ ایرانی، همواره محور تحولات و رویدادهایی بوده که این قاره کهن به خود دیده است.

ظهور بزرگانی چون بوعلی سینا نامدارترین پزشک سده های اول دوره اسلامی و صاحبان علم و ادب مانند باباطاهر، این شهر را به یکی از تاثیرگذارترین مراکز رشد و بالندگی فرهنگ ایرانی و اسلامی تبدیل نموده است.

برخورداری از جاذبه های طبیعی فراوان مانند غار علیصدر که یکی از بزرگترین غارهای آبی جهان است و نیز توانمندی بالای هنرمندان در خلق آثار صنایع دستی ارزشمند و کم نظیر، این شهر را مهیای پذیرش گردشگرانی با سلایق مختلف نموده است.

انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی در سال2018 توسط ACD، توانست نقش موثری در معرفی این شهر به عنوان مقصد جدیدی در گردشگری آسیا ایفا نماید؛ لذا شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی 2018 بر تعامل و همکاری و انتقال تجارب و هم افزائی بین شهرهائی که از سوی ACD به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی انتخاب می شوند تاکید کردند و همدان آمادگی خود را برای ایجاد دبیرخانه دائمی پایتخت های گردشگری آسیائی (ATC) خاطرنشان کرد.

گردشگری روستایی به عنوان یک ابزار کارآمد توسعه پایدار، می تواند بر مبنای میراث ناملموس، تنوع فرهنگی، سبک زندگی، فرهنگ غذائی، آداب، سنن، معماری، لباس و موسیقی، محصولات متنوعی را برای سلائق و علائق مختلف گردشگران فراهم کند.

اگرچه اغلب کشورهای دنیا دارای تجارب ارزشمندی در توسعه گردشگری روستائی هستند، لیکن وجود روستاهای بی شماری با ویژگی های منحصر به فرد و دارا بودن ظرفیت های توسعه در نقاط مختلف جهان، ایجاد شبکه ای برای انتقال تجربیات موفق کشورهای پیشرو در حوزه گردشگری روستائی را ضروری می نماید؛ لذا شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی همدان 2018 بر تشکیل شبکه جهانی روستاهای گردشگری تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 95

به "کنفرانس همدان؛ پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس همدان؛ پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید