کلید گشایش مساله آب کشور در مشهد است

به گزارش دور زمین، مشاور عالی وزیر نیرو گفت: اگر بتوانیم مشکل آب خراسان رضوی و شهر بزرگ مشهد را حل کنیم، کلید گشایش حل مساله آب کشور را بدست آورده ایم.

کلید گشایش مساله آب کشور در مشهد است

به گزارش خبرنگاران، ستار محمودی شب گذشته در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فناوری های آب در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اهمیت مساله آب اظهار کرد: خراسان رضوی به عنوان یکی از استان های قطب علمی و پژوهشی، منابع انسانی، مدیریت و دانشگاهی به شمار می رود؛ با وجود تمام این مزایا در استان، با بسیاری از مسائل روبه رو است.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل آب در خراسان حل نگردد، نمی توانیم به هدف های والایی دست پیدا کنیم، بیان نمود: لازمه پیشرفت خراسان رضوی حل بحران های آب است؛ از این رو، اگر مشکل آب در خراسان حل نگردد، نمی توانیم به هدف های والایی دست پیدا کنیم.

مشاور عالی وزیر نیرو اضافه کرد: 21 سال پیش با تفکر دانشگاهی و اجرایی کردن عملیات، احداث سد دوستی شروع شد؛ احداث این سد با مخالفت های بسیاری همراه بود در حالی که باتوجه به وضعیت میزان بارش ها، این سد تامین کننده 40 درصد آب شرب شهر مشهد است.

محمودی تاکید نمود: اگر بتوانیم مشکل آب خراسان رضوی و شهر بزرگ مشهد را حل کنیم، کلید گشایش حل مساله آب کشور را بدست آورده ایم. در این خصوص این مساله با همت مهندس مقدوری، دکتر رشیدیان و مدیریت اداره های آب استان و شهرستان مشهد گام های مثبتی در راستای بهبود وضعیت آب برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی اولویت آب شرب است، بیان نمود: در زمان احداث سد دوستی یک طرح جسارت آمیزی بوده است و این در حالیست که افراد بسیاری با این طرح مخالف بوده اند. با توجه به اینکه مشهد نمونه ای از یک کشور کوچک محسوب می گردد، باید طرح و فکر اساسی در خصوص مساله آب داشت.

مشاور عالی وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت در کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد، عنوان نمود: به عقیده من، با آگاهی کشاورزان، مردم و صنعتگران می توان به توفیقات بسیار خوبی دست یافت، صنعت درکشور باید مورد بازنگری قرار گیرد و توسعه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1393

به "کلید گشایش مساله آب کشور در مشهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید گشایش مساله آب کشور در مشهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید