کانادا 43 مقام ونزوئلایی را تحریم کرد

به گزارش دور زمین، وزیر خارجه کانادا روز دوشنبه اعلام نمود که نام 43 تن از مقام های ونزوئلا را در لیست تحریمی خود قرار داده است.

کانادا 43 مقام ونزوئلایی را تحریم کرد

به گزارش یورو نیوز، کریستیا فریلند وزیر امورخارجه کانادا در بیانیه ای گفت که اشخاص تحریم شده از مسئولان محلی یا کسانی هستند که علیه نهادهای دموکراتیک ونزوئلا فعالیت کردند.

وزیر خارجه کانادا هیچ اشاره ای به نام اشخاص تحریم شده ننموده است.

پیش تر نیز وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای اعلام نموده بود که با هدف فشار بیشتر بر دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، شماری از مقام های این کشور را در فهرست تحریم قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته چند شرکت و کشتی را به بهانه ارتباط با ونزوئلا به فهرست تحریم ها افزود.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا در ماه های اخیر فشار بر ونزوئلا و دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور را افزایش داده و افزون بر برخی مقام های ونزوئلایی، صنعت نفت و برخی بانک های آن را نیز تحریم نموده است.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه سال گذشته) که گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1343

به "کانادا 43 مقام ونزوئلایی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا 43 مقام ونزوئلایی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید