چالشی به نام نیمه نهایی جام حذفی، طلسم پرسپولیس می شکند؟

به گزارش دور زمین، پرسپولیس و پدیده در حالی آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را برگزار می نمایند حکه در سه فصل اخیر، هیچکدام نیمه نهایی را تجربه نکرده اند.

چالشی به نام نیمه نهایی جام حذفی، طلسم پرسپولیس می شکند؟

این سومین رویارویی پرسپولیس و پدیده در فصلی است که اتفاقا افتتاحیه اش همین بازی بود. لیگ هجدهم با پیروزی یک بر صفر شاگردان برانکو در خانه پدیده شروع شد و آنها همین دو هفته پیش، بازی برگشت را هم دو بر صفر بردند. پرسپولیس و پدیده حالا دوباره به هم رسیده اند، این بار در جام حذفی و در مرحله یک چهارم نهایی. بازی ساعت 17:15 دوشنبه سوت می خورد و میزبان آن استادیوم آزادی است. در حساسیت این بازی همین بس که بدانیم دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال داورانِ جام جهانی رفته اش را برای قضاوت برگزیده است. داوری این بازی را به علیرضا فغانی داده اند و محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی یاری های اول و دوم او خواهند بود. داور چهارم محمد عطایی است و داوران روی خط، حسن اکرمی و امیر عرب براقی.

پرسپولیسِ برانکو به اندازه تمام موفقیت هایش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان، ناکامِ همواره جام حذفی بوده است. به طوری که در این چهار سال، رنگ نیمه نهایی را به خود ندیده. قرمزها در نخستین سال حضور برانکو ایوانکویچ تا یک چهارم نهایی پیشروی خوبی داشتند اما در بازی جنجالی آن مرحله مقابل ذوب آهن شکست خوردند و پیش از نیمه نهایی حذف شدند. در آن بازی سوشا مکانی به علت محرومیت غایب بود و ایمان صادقی هم در همان دقایق ابتدایی با تصمیم اشتباه یدالله جهانبازی از زمین اخراج شد تا کار برای پرسپولیس سخت گردد. با این حال شاگردان ایوانکوویچ باز هم نمایشی سزاوارانه ارائه کردند و حتی یک ضربه هم به تیر دروازه ذوب آهن زدند اما در وقت های اضافی بالاخره تسلیم این تیم شدند.

بدتر از آن، جام حذفی فصل بعد بود که پرسپولیس در همان بازی اول یعنی در مرحله یک شانزدهم حذف شد. آن روز تیم برانکو در حافظیه به دیدار تیم دسته دومی قشقایی شیراز رفت اما بدون ملی پوشانش از پس این تیم برنیامد. در عوض قشقایی نمایشی تحسین برانگیز ارائه کرد و ثمره اش را هم دید. سوت خاتمه بازی که زده شد، نتیجه یک - یک بود و پرسپولیس در ضربات پنالتی حذف شد. تنها گل ولادیمیر پریموف اوکراینی هم در همین مسابقه زده شد.

یک سال بعد پرسپولیسی ها به عنوان یکی از شانس های اصلی قهرمانی قدم به جام حذفی گذاشتند و پس از شکست دادن نفت تهران و بادران، در مرحله یک چهارم مقابل صنعت نفت آبادان قرار گرفتند. اتفاقا با گل فرشاد احمدزاده پیش افتادند اما در ادامه، سرنوشت بازی با قشقایی برایشان تکرار شد. صنعت نفت گل مساوی را زد و بازی که به ضربات پنالتی کشید، پرسپولیس دوباره با جام حذفی خداحافظی کرد.

سال جاری هم تیم برانکو بعد از پیروزی مقابل تیم های نود ارومیه و سپیدرود رشت، به پدیده رسیده و بزرگ ترین انگیزه اش برای این بازی، شکستن طلسم نیمه نهایی جام حذفی است که در این سه چهار سال هرگز آن را تجربه نکرده. در واقع پرسپولیس با هت تریک پیروزی برابر پدیده، طلسم ناکامی هایش در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را هم می شکند و برای نخستین بار، با برانکو به نیمه نهایی می رود.

البته تیم پدیده هم در سه فصل اخیر جایی در نیمه نهایی نداشته اما سرمربی اش یحیی گل محمدی با دو قهرمانی، یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ جام حذفی است. البته یحیی در چهار رویارویی اخیر با تیم سابقش همواره شکست خورده اما در جام حذفی دو بار با پرسپولیس روبرو شده و هر دو بار، نتیجه اش پیروزی این مربی و نهایتاً قهرمانی تیمش بوده است.

پرسپولیس و پدیده حالا نه فقط سومین بازی فصل، برای سومین رویارویی در جام حذفی را تجربه می نمایند. پرسپولیس برای رسیدن به این مرحله تیم های نود ارومیه و سپیدرود را شکست داده و پدیده پس از حذف ذوب آهن و فولاد به یک چهارم نهایی رسیده. برنده این بازی در نیمه نهایی با سپاهان روبرو می گردد که اگر پرسپولیس صعود کند، میزبانی نیمه نهایی به اصفهان می رسد اما در صورت پیروزی پدیده، میزبان با قرعه کشی معرفی می گردد.

11 - 470

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1610

به "چالشی به نام نیمه نهایی جام حذفی، طلسم پرسپولیس می شکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالشی به نام نیمه نهایی جام حذفی، طلسم پرسپولیس می شکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید