پافشاری کره جنوبی برای دریافت معافیت از آمریکا

به گزارش دور زمین، وزیر خارجه کره جنوبی اظهار کرد کشورش در درخواست برای دریافت معافیت از تحریم های آمریکا به منظور جلوگیری از آسیب دیدن شرکت های کره ای، خواهان انعطاف پذیری حداکثری واشنگتن گردیده است.

پافشاری کره جنوبی برای دریافت معافیت از آمریکا

به گزارش خبرنگاران، تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران از پنجم نوامبر اجرایی می گردد و کره جنوبی که متحد آمریکا و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران در آسیا است، واردات نفت از ایران را موقتا متوقف نموده و سرگرم مذاکره برای دریافت معافیت از تحریم های آمریکا به منظور ادامه واردات نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام نمود: کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی در تماس تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود خواهان دریافت معافیت گردیده است.

در این بیانیه آمده است: وزیر کانگ از طرف آمریکایی خواسته است انعطاف پذیری حداکثری به خرج دهد تا کره جنوبی بتواند برای به حداقل رساندن آسیب به شرکت هایش، معافیت دریافت کند.

پمپئو نیز گفته است از موضع کره جنوبی آگاه گردیده و به مذاکرات در این خصوص ادامه خواهد داد.

خریداران کره جنوبی خریدشان در ماه های اخیر را به دلیل گرانی گریدهای نفتی خاورمیانه و ابهام بر سر تجارت با ایران کاهش داده اند.

ریسک دیگر برای شرکت های کره جنوبی این است که تحریم ها دریافت و پرداخت پول به دلار برای پروژه های مربوط به ایران را سخت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 162

به "پافشاری کره جنوبی برای دریافت معافیت از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پافشاری کره جنوبی برای دریافت معافیت از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید