واکنش علی آبادی به اظهارات قهرمان المپیک: برخی ادب، معرفت و مرام پهلوانی ندارند

به گزارش دور زمین، عضو شورای فنی کشتی فرنگی معتقد است، مشکل قدرت بدنی مهمترین عامل شکست فرنگی کاران ایران در رقابت های جهانی مجارستان بوده است.

واکنش علی آبادی به اظهارات قهرمان المپیک: برخی ادب، معرفت و مرام پهلوانی ندارند

رحیم علی آبادی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره نتایج ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی مجارستان اظهار کرد: اتفاقی است که افتاده، باید آنالیز گردد که مشکل از کادر فنی و یا جای دیگری بوده است و اینکه چرا با این همه تمرین و اردو چنین نتیجه ای بدست آمده است.

وی گفت: یک ماه و نیم قبل از مسابقات جهانی، تیم ملی با همه توان عازم بازی های آسیایی شد و با کسب 4 مدال طلا و عنوان قهرمانی که نتیجه بسیار خوبی بود به ایران بازگشت اما پس از آن شاهد تنش در کادر فنی بودیم و از سوی دیگر بدلیل مسائل مالی معلوم نبود تیم با 6 نفر، 3 نفر و یا 10 نفر به مسابقات جهانی می رود. همه این موارد بر روی تیم اثر منفی گذاشت و به کشتی گیران استرس وارد کرد.

علی آبادی در پاسخ به این سوال که آیا موارد فوق را عامل این ناکامی می داند گفت: این موارد تاثیرگذار بودند اما به لحاظ فنی کشتی گیران ما ایراداتی داشتند و مهمترین عامل این بود که به لحاظ قدرتی برابر حریفانشان کم می آوردند. مثلا کشتی گیری مثل گرایی که یک کشتی گیر فنی و کاربلد است بخاطر کم آوردن و ضعف در قدرت بدنی نتوانست برنامه هایش را پیاده کند. کشتی گیران ما از لحاظ نفس خوب بودند اما از نظر قدرتی خیلی ضعیف بودند.

علی آبادی درباره چرایی استفاده از گرایی در وزن 72 کیلوگرم که باعث شد این کشتی گیر 8 تا 9 کیلو وزن کم کند و نای مبارزه با حریفان را نداشته باشد گفت: ما نمی خواستیم از او در وزن 72 کیلوگرم استفاده کنیم و به خود او گفتیم می توانی وزن کم کنی و در 72 کیلوگرم کشتی بگیری. او پیش از رقابت های جهانی در بازی های آسیایی در وزن 77 کیلوگرم طلا گرفت و برای رقابت های جهانی باید پشتام را که قهرمان انتخابی تیم ملی بود اعزام می کردیم بنابراین نمی توانستیم پشتام را کنار بگذاریم.

وی درباره اینکه علی ارسلان نیز همین مقدار حق داشت که به عنوان قهرمان انتخابی در وزن 72 کیلوگرم انتخاب گردد اظهار کرد: ما می خواستیم ارسلان، پشتام و چند نفر دیگر که در بازی های آسیایی حاضر نبودند را به یکی دو تورنمنت خارجی بفرستیم که این امکان مهیا نشد و در نهایت گرایی را در وزن 72 کیلوگرم انتخاب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل بدنسازی مهمترین عامل شکست کشتی گیران ایران در مجارستان بود گفت: بعد از بازی های آسیایی شخصا به کادر فنی گفتم ضروری است تغییراتی را در اعضای کادر فنی بدهید. ما از لحاظ بدنسازی و قدرت بدنی خیلی ضعیف بودیم. روسیه پارسال یک طلا هم نگرفت اما سال جاری با جوانان خود آمد به زیبایی و با قدرت 6 طلا گرفت. ما هم باید با تجدید نظر در نوع تمرینات ایرادات را رفع کنیم.

علی آبادی با بیان اینکه برخی قهرمانان کشتی فرنگی ادب، معرفت و مرام پهلوانی ندارند و هر چه که می خواهند بر زبان می آوردند، توضیح داد: کشتی گیری که می گوید اعضای شورای فنی هزار سال عمر دارند و وسط میدان مسابقه چوب می کشد اصلا چه صندلیی دارد که بخواهد درباره شورای فنی صحبت کند؟

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد از صحبت های تند امید نوروزی درباره اعضای شورای فنی ناراحت است، گفت: اتفاقا اصلا نارحت نیستم بلکه خوشحال هم هستم. چون جامعه کشتی ادب، معرفت و پهلوانی می خواهد که این کار از عهده هر کسی برنمی آید. ما معرفت و پهلوانی را باخته ایم. اینکه خودزنی کنیم و هر چه بخواهیم بگوییم درست نیست. هر قهرمانی باید صندلی خودش را بداند و حرمت ها را حفظ کند. قهرمانی انسانیت نمی آورد کما اینکه خیلی از قهرمانان مدال آور بودند که هیچ نشانی از آن ها نیست اما برخی ها که افتخارات شان هم کمتر بوده بخاطر ادب، مرام و معرفت بالایی که داشتند ماندگار شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1138

به "واکنش علی آبادی به اظهارات قهرمان المپیک: برخی ادب، معرفت و مرام پهلوانی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش علی آبادی به اظهارات قهرمان المپیک: برخی ادب، معرفت و مرام پهلوانی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید