نبردهای نفسگیر در لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش دور زمین، تقابل مورینیو و رونالدو در بازی منچستریونایتد و یوونتوس از نکات جذاب این بازی خواهد بود.

نبردهای نفسگیر در لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش خبرنگاران، مارک آگدن، مرحله گروهی فصل 19-2018 لیگ قهرمانان به زودی شروع خواهد شد. در این مرحله دیدارهای جذاب بسیاری در پیش است. در گروه H، کریستیانو رونالدو و پل پوگبا مقابل تیم های سابقشان، یعنی منچستریونایتد و یوونتوس قرار می گیرند. لیورپول، نایب قهرمان فصل پیش هم کار سختی مقابل پاری سن ژرمن، ناپولی و ستاره سرخ بلگراد پیش رو دارد. بارسلونا هم با تاتنهام و اینتر همگروه گردیده است. رئال مادرید، قهرمان فصل پیش که به دنبال چهارمین قهرمانی پیاپی اش است، از قرعه اش راضی خواهد بود. منچسترسیتی و بایرن مونیخ هم اوضاع مشابهی دارند. اما کدام تیم ها بخت بیشتری برای صعود و راهیابی به مراحل حذفی دارند؟

گروه A: اتلتیکو مادرید، بوروسیا دورتموند، موناکو، بروژ

تیم های صعودنماینده احتمالی: اتلتیکو مادرید و بوروسیا دورتموند

اتلتیکو مادرید، فاتح لیگ اروپای فصل پیش سخت به دنبال راهیابی به فینال لیگ قهرمانان سال جاری است، چرا که این بازی در استادیوم خانگی آنها برگزار می گردد اما تیم دیه گو سیمئونه در همان مرحله گروهی کار سختی دارد.

اتلتیکو سه بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و هر سه بار باخته است. آنها به تازگی فاتح سوپرجام اروپا گردیده اند و حالا بخت اول صعود از گروهشان به دور بعد هستند.

بوروسیا دورتموند هم تاریخچه خوبی در رقابت های اروپایی دارد. موناکو هم با نمایش هایی که در سال های اخیر در لیگ قهرمانان نشان داده، رقیب سختی برای این دو خواهد بود. بروژ هم در بهترین حالت به دنبال این است که سوم گردد و به لیگ اروپا برسد.

گروه B: بارسلونا، تاتنهام، پی اس وی آیندهوون، اینتر

تیم های صعودنماینده احتمالی: بارسلونا و تاتنهام

تیم های این گروه سابقه درخشانی در رقابت های اروپایی دارند اما در نهایت به احتمال فراوان بارسلونا و تاتنهام به آسانی صعود خواهند کرد.

بارسا احتمالا تیم اول گروه خواهد بود. تیم ارنستو والورده بازیکنان بسیار بزرگی مانند لیونل مسی، لوییس سوارس، فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله را دارد. تاتنهام هم فصل گذشته در گروهی که رئال مادرید و بوروسیا دورتموند در آن بودند اول شد و نشان داده که می تواند بهترین تیم ها را شکست دهد.

پی اس وی، قهرمان هلند کوشش خواهد نمود با راهنمایی مارک فان بومل، مربی جدیدش، یکی از دو سهمیه صعود این گروه را از آن خود کند. اینتر هم با تیم قهرمان سال 2010 فاصله دارد و احتمالا روزگار سختی پیش رو خواهد داشت. محتمل ترین سناریو برای آنها، نبرد برای سومی با پی اس وی است.

گروه C: پاری سن ژرمن، ناپولی، لیورپول، ستاره سرخ بلگراد

تیم های صعودنماینده احتمالی: پاری سن ژرمن و لیورپول

لیورپولی ها که در سید سه قرار گرفته بودند نگران این بودند که گروهشان سخت باشد. کابوس آنها هم به حقیقت پیوست و مردان یورگن کلوپ باید با پاری سن ژرمن و ناپولی رقابت نمایند.

پی اس جی با کیلیان امباپه، نیمار و ادینسون کاوانی، بخت اول کسب رتبه اول گروه است و ناپولی هم با کارلو آنچلوتی توانایی شکست دادن هر تیمی را دارد اما لیورپول به فینال فصل پیش رسیده و به این ترتیب خودباوری خوبی کسب نموده، هرچند که صعود برای این تیم کار سختی خواهد بود.

ستاره سرخ بلگراد که در سال 1991 قهرمان جام باشگاه های اروپا شد، برای نخستین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رسیده است اما قهرمان صربستان جایی در میان تیم های مدعی صعود نخواهد داشت.

گروه D: لکوموتیو مسکو، پورتو، شالکه، گالاتاسرای

تیم های صعودنماینده احتمالی: شالکه و پورتو

این گروه جذابیت زیادی برای مخاطبان ندارد اما اوضاع در آن به نحوی است که هر تیمی می تواند به فکر صعود به دور بعد باشد.

در این چهار تیم، تنها پورتو سابقه قهرمانی اروپا را دارد اما آنها فصل پیش در مرحله یک هشتم نهایی مقابل لیورپول در هم کوبیده شدند. لکوموتیو، شالکه و گالاتاسرای به این ترتیب باور دارند که می توانند پورتو را ببرند.

شالکه در فصل گذشته بوندس لیگا نایب قهرمان شد و مدعی اصلی صعود به عنوان تیم اول به دور بعد است اما در هر حال رقابت در این گروه پایاپای است.

گروه E: بایرن مونیخ، بنفیکا، آژاکس، آاک آتن

تیم های صعودنماینده احتمالی: بایرن مونیخ و آاک آتن

بایرن به آسانی به مرحله بعد خواهد رسید و اگر آنها حذف شوند، شگفتی بسیار بزرگی رقم خواهد خورد. آنها با نیکو کواچ، مربی جدیدشان هم تیم قدرتمندی هستند اما نبرد برای کسب رتبه دوم گروه تنگاتنگ است و پیش بینی تیم دوم کار سختی است.

بنفیکا در لیگ قهرمانان تجربه خوبی دارد و این می تواند به سود آنها باشد اما آژاکس هم تعداد زیادی از بازیکنانی که آنها را به فینال لیگ اروپای 2017 رساندند نگه داشته است. به این ترتیب مردان اریک تن هاگ را نباید دست کم گرفت.

آاک آتن هم برای نخستین بار پس از فصل 94-1993 فاتح لیگ یونان گردیده است. آنها با پیروزی مقابل سلتیک و ویدئوتون به مرحله گروهی رسیدند و می توانند به دور بعدی هم راه یابند.

گروه F: منچسترسیتی، شاختار دونتسک، لیون، هوفن هایم

تیم های صعودنماینده احتمالی: منچسترسیتی و شاختار دونتسک

منچسترسیتی رویای قهرمانی در اروپا را در سر دارد و این قرعه مانعی جدی بر سر راه آنها نخواهد بود. تیم پپ گواردیولا مسیر سرراستی برای صعود دارد.

شاختار دونتسک فصل گذشته نخستین شکست منچسترسیتی در طول فصل را رقم زد اما سیتی از این تیم هراسی ندارد. هوفنهایم که نخستین حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را تجربه می نماید به همراه لیون رقیبان سختی خواهند بود اما سیتی می تواند با پیروزی در هر شش مسابقه صدرنشین گروه گردد.

اگر به دنبال هیجان هستید، تنها نکته جذاب این گروه نبرد سه تیم دیگر بر سر دوم شدن است. شاختار با عملکردش در فصل های اخیر نشان داده که نسبت به دو تیم دیگر برتر است.

گروه G: رئال مادرید، رم، زسکا مسکو، ویکتوریا پلژنی

تیم های صعودنماینده احتمالی: رئال مادرید و رم

دو تیم از چهار تیم برتر فصل پیش، یعنی رئال مادرید و رم، بر سر رتبه اول گروه خواهند جنگید و دو تیم دیگر به دنبال کسب رتبه سوم خواهند بود.

رئال مدعی جدی اول شدن است و رم با پیروزی حیرت انگیز مقابل بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی فصل پیش، رقیبی سخت برای رئال، به ویژه در استادیوم المپیکو است. در هر حال هیچ کدام از این دو باشگاه نگران حذف نخواهند بود، چرا که زسکا مسکو و ویکتوریا پلژنی تنها وظیفه پر کردن دو جای خالی دیگر در این گروه را به عهده دارند.

مساله اصلی در بازی های رئال مادرید با رم این است که جای خالی کریستیانو رونالدو و گل هایش چگونه پر خواهد شد اما رئال بدون او هم می تواند اول گردد.

گروه H: یوونتوس، منچستریونایتد، والنسیا، یانگ بویز

تیم های صعودنماینده احتمالی: یوونتوس و والنسیا

کریستیانو رونالدو مقابل منچستریونایتد، تیم سابقش قرار می گیرد. پل پوگبا هم با منچستریونایتد برابر یوونتوس، تیم قبلی اش به میدان خواهد رفت. این دو تیم در کنار والنسیا سه مدعی اصلی صعود هستند.

یوونتوس که مدت هاست قهرمان ایتالیا می گردد و در چهار سال اخیر، دو بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان گردیده است، تیم مدعی اصلی این گروه است. یونایتد با ژوزه مورینیو تیمی پیش بینی ناپذیر نشان داده و به این ترتیب آنها مقابل والنسیا آسیب پذیر خواهند بود. یونایتد در فصل های اخیر مقابل تیم های اسپانیایی بسیار ضعیف کار نموده و در فصل گذشته هم برابر سویا حذف شد.

یانگ بویز هم می تواند از رقیبان امتیاز بگیرد و از سهل انگاری رقیبان استفاده کند و به رده سوم تکیه بزند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 165

به "نبردهای نفسگیر در لیگ قهرمانان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبردهای نفسگیر در لیگ قهرمانان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید